Wednesday, August 6, 2014

450 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 33 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;  2 חיילים וילדה נהרגו בלבנון; מפקד משטרה נהרג בסומליה; שוטר נהרג בקווקז; 22 חיילים לבנונים נעדרים; ארגון דאע"ש כבש עיירה בלבנון; מתיחות צבאית בגבול בין מצרים ללוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים מאוד שהיו בצפון סוריה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים בין מיליציות כורדיות לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח סוריה – אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של יותר מ-450 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון דאע"ש. מקורות נוספים מסרו על טבח שנערך בבני-העדה היאזדית (כורדים) המתגוררת בעיראק באזורים בהם פועלים אנשי ארגון דאע"ש. הכוחות הלוחמים באוטונומיה הכורדית מקבלים סיוע אווירי מהצבא העיראקי.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון לבנון ליד הגבול עם סוריה. במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 16 חיילים ועשרות אזרחים וטרוריסטים מוסלמים בקרבות האלה. כמו כן נסמר על הריגתה של ילדה בת 8 מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. העיירה ערסאל שבצפון לבנון נכבשה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון דאע"ש – אלפי תושבים נמלטו מהמקום.
--
מצרים – לוב – אלג'יריה: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על שיתוף פעולה צבאי בין אלג'יריה למצרים לקראת מבצע צבאי בלוב נגד ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במדינה ומאיימים של שתי המדינות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מהארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כל "הטרוריסטים" האלה היו אזרחים. עוד נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מירי של כוחות נאט"ו שפעלו באזור העיר קאבול. כמו כן נודע על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מירי של חייל אפגאני שפעל בשירות ארגון הטליבאן – בין ההרוגים היה גנרל אמריקאי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור – פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתו של מפקד משטרת פונטלנד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים שונים בניגריה מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות שהתבצעו בידי מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות נגד נוצרים ותושבים אחרים המתגוררים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 באוגוסט 2014 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: