Friday, November 21, 2014

114 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 13,000 הרוגים בניגריה מאז 2009;  154 אנשי מודיעין נהרגו בתימן מתחילת השנה; 12 שעות של הפסקת-אש בבנגאזי לאחר 350 הרוגים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, במאלי, בסומליה, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של כ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים ובקרבות שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו כי במהלך החודש האחרון נהרגו 396 אזרחים ב-1,592 התקפות אוויריות של הצבא הסורי על יעדי טרור. כמו כן נמסר שעד כה נהרגו 49 טרוריסטים מוסלמים צרפתים במלחמת האזרחים בסוריה. צרפת, בריטניה וגרמניה הפכו ליצואניות ראשיות של טרוריסטים מוסלמים לרחבי המזרח התיכון.  בגרמניה נמסר על מתח רב בערים אחדות לקראת הפגנות של ניאו-נאצים נגד ג'יהאדיסטים הפועלים בגרמניה באופן חופשי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של 114 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של פיגועים ובקרבות שהיו בכל רחבי עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". פיגועים קטלניים היו גם בערים באוטונומיה הכורדית, כמו כן נסמר מפי מקורות כורדיים על ניסיונות של הצבא הכורדי לבצע מהלך צבאי קרקעי נרחב נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים בירדן טענו שניהול המלחמה של ארה"ב נגד ארגון המדינה-האסלאמית, אינו יעיל.
--
תימן - מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של 154 אנשי הכוחות-המיוחדים של הצבא התימני בהתנקשויות של ארגון אל-קאעידה מאז תחילת שנת 2014. לצד אלה, נהרגו אלפי אזרחים, חיילים, טרוריסטים סונים וטרוריסטים שיעים מאז תחילת השנה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הפסקת-אש של 12 שעות ביוזמתו של האו"ם, וזאת לאחר הריגתם של 350 בני-אדם בימים האחרונים בקרבות באזור העיר בנגאזי בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. קרבות ונפגעים רבים נוספים היו בכל רחבי לוב במהלך היממה אחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור ובהיתקלויות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים במקומיים בפקיסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. לאורך כל היממה האחרונה נעשו ניסיונות רבים לבצע פיגועי טרור, אולם עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעיר קראצ'י שהיה אחראי על מיליציה חמושה שחיסלה 40 בני-אדם. מאות בני-אדם נהרגו בעיר זו בקרבות בין מיליציות מוסלמיות חמושות במהלך השנה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מקומיים בניגריה מסרו ב-20 בנובמבר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפות של אנשי מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות בצפון המדינה. האופוזיציה בניגריה מאשימה את ממשלת ניגריה המרכזית בניהול "מניפולציות פוליטיות" עם ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם", וזאת למרות הריגתם של 13,000 בני-אדם בידי חברי הארגון מאז שנת 2009. האופוזיציה בניגריה טוענת ש"אין זה מתקבל על הדעת שאחד מהצבאות הגדולים באפריקה אינו יכול להתמודד באופן יעיל נגד הארגון". מאות-אלפי בני-אדם הפכו לפליטים בצפון ניגריה בעקבות הצלחותיו של ארגון הטרור הרצחני "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: