Monday, November 24, 2014

203 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בניגריה; 45 אזרחים ו-30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 ילדים נהרגו במאלי; טרוריסט מוסלמי בכיר וחייל נהרגו בפיליפינים; מוסלמי נהרג בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים בגרמניה מסרו שכ-60 מתנדבים גרמנים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקרבות בסוריה. גורמי הערכה בגרמניה מסרו שכ-550 גרמנים הצטרפו למלחמה בסוריה ובעיראק, אולם המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 203 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק וכוחות כורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות בני-שבטים סונים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. רבים נוספים נפצעו במהלך הקרבות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. שעות אחדות לאחר פרסום הידיעה נמסר על הריגתם של יותר מ-45 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במהלך משחק כדור-עף שנערך במחוז פקטיקה. עשרות בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. במקרה אחד נהרג אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור הגבול בין איראן לפקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 50 בני-אדם – רובם סוחרי דגים – בהתקפה רצחנית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתם של 2 ילדים ועל חטיפתם של 10 נוספים בהצלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטרור האסלאמי "אבו סיאף" הפועל בדרום הפיליפינים במהלך פעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר כי בפעילות זו נהרג חייל אחד.
--
ישראל – עזה: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-23 בנובמבר 2014 על הריגתו של מוסלמי תושב עזה מירי של חיילי צה"ל בשל החשש מחדירה של טרוריסטים מוסלמים לשטח הישראלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: