Tuesday, November 4, 2014

197 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בניגריה; 35 הרוגים בדרום-סודאן; 13 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו במאלי; פוליטיקאי ליבראל נרצח בתימן; 2,000 אסירים נרצחו בסוריה בשנה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, במצרים, במאלי, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של לפחות 110 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בכל רחבי המדינה. מקורות נוספים מסרו על מותם של יותר מ-2,000 אסירים סורים שנתפסו בידי כוחות-הביטחון מאז תחילת שנת 2014. ארגונים סורים מסרו על הריגתם של 232 אזרחים בהפצצות באמצעות חביות-נפץ שהוטלו מהאוויר בידי הצבא הסורי בתקופה האחרונה. בשבועיים האחרונים הוטלו בידי הצבא הסורי 401 חביות-נפץ שגרמו לנפגעים רבים מאוד וגרמו לנזק סביבתי בלתי-נתפס.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 197 בני-אדם – רובם היו בני-העדה השיעית שנפגעו בסדרה ארוכה מאוד של פיגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים וטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מרבית ההרוגים היו עולי-רגל שיעים שהגיעו לערים הקדושות לציון חג העשורא.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתו של פוליטיקאי בכיר מירי של טרוריסטים מוסלים שפעלו באזור העיר צנעא. קרבות נרשמו לאורך כל היממה האחרונה בין ארגון "אל-קאעידה" לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה מושל מקומי שנורה למוות במהלך שיעור באוניברסיטה. קרבות רבים עם נפגעים היו גם בין חברי מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות בצפון-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעולה אווירית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן נגד ארגונים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
דרום-סודאן – טרור - סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של 17 נוספים בהתקפה אווירית של ממשלת סודאן האסלאמית שהתבצעה בגבול המשוף עם דרום-סודאן. ממשלת הדרום הצהירה שהתקפה הזו היא התקפה ברברית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 10 נוצרים בהתקפה קטלנית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 32 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון המדינה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-3 בנובמבר 2014 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: