Friday, November 14, 2014

322 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בתימן; 14 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים באפגניסטן; 11 טרוריסטים וחיילים נהרגו במצרים; 10 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 3 הרוגים בלוב; פוליטיקאי נוסף נהרג בסומליה; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בסומליה, במצרים, במאלי, בלוב, בתימן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה כולל אזור דרעא, דיר אל-זור וקובאני. מקורות מקומיים מסרו על אזרחים סורים שהרגו בפצצות קשות של הצבא הסורי. גורמים כורדיים מסרו על הצלחות אחדות בקרבות המתחוללים באזור העיר קובאני נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 322 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועים ובקרבות קשים מאוד שהין בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בתימן מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות נוספים שהיו בין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. על-פי הערכות אחדות נהרגו במהלך השבוע האחרות יותר מ-100 בני-אדם בקרבות הללו.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה יממה קודם לכן שהתבצע באמצעות פיצוץ של שני מכוניות תופת. בסיכומו של דבר נהרגו 6 בני-אדם ונפצעו כ-20 נוספים. כמו כן נמסר על פיצוץ של שתי מכוניות תופת בעיר טריפולי שהופעלו מול השגרירות המצרית והשגרירות של איחוד האמירויות הערביות. לא היו הרוגים בשני האירועים האלה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים שניסו לתקוף ספינה צבאית באזור סואץ. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות-הביטחון של חברי תנועת "האחים המוסלמים". כמו כן נסמר מפי גורם צבאי בכיר על הריגתם של 5 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור בפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ומקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתם של 14 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים – בארבעה פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 6 אזרחים.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-13 בנובמבר 2014 על הריגתו של פוליטיקאי נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-13 בנובמבר 2014 כי למרות הדיווחים שהיו ב-12 בנובמבר 2014 על פיגוע התאבדות ללא נפגעים, התברר שבאירוע נהרגו לפחות 10 תלמידים. הפיגוע התבצע באמצעות טרוריסטית-מתאבדת מארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: