Sunday, November 9, 2014

130 הרוגים בסוריה; 92 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 21 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 17 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו בפקיסטן;  10 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בסודאן; 4 הרוגים במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של התקפות אוויריות ובקרבות שהיו לאורך על היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. בין ההרוגים היו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וכן עשרות חיילים סורים שנפגעו במהלך קרבות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על עשרות נפגעים בקרבות בין ארגון ג'בהת אל-נוסרה לבין כוחות האופוזיציה החילונית המתנגדים לאסד. גורמים מקומיים נוספים מסרו על אזרחים סורים שנהרגו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. ארגון ג'בהת אל-נוסרה הצליח להשתלט על כפרים נוספים בצפון סוריה שהיו בשליטת המורדים המזוהים עם "צבא סוריה החופשית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של 92 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קשים ובקרות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בקרבות קשים שהיו בין טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של ניסיונות פיגוע שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו פחות 4 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו מפיצוץ שהופעל טרם-זמנו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז חייבאר. הטרוריסטים כנראה הוצאו להרוג בידי חיילים פקיסטנים. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של 7 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בעיר הבירה חרטום ובאזור צפון דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של לפחות 21 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים בין כוחות הביטחון לבין חברי תנועת "האחים המוסלמים" במהלך הפגנות אלימות.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-8 בנובמבר 2014 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אבו סיאף" (המזוהה עם ארגון אל-קאעידה) בפעילות אווירית שנערכה בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: