Saturday, November 1, 2014

470 הרוגים בעיראק; 150 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים בניז'ר בפיגוע אסלאמי; 10 הרוגים בניגריה;  2 חיילים נהרגו בתימן; טרוריסטים מוסלמים מ-80 מדינות נלחמים בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלבנון, בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והתקפות אוויריות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בהתקפה אווירית של חביות-נפץ קטלניות באזור דמשק שהוטלו בידי הצבא הסורי. קרבות קשים נרשמו לאורך כל היום גם באזור העיר קובאני. סביר להניח שמספר ההרוגים במהלך השבוע האחרון גבוה בהרבה ממה שמסרנו במגזין זה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 470 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של מעשי טבח אכזריים מאוד שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מאוד מההרוגים היו משבטים סונים המתנגדים לשלטונו של ארגון "המדינה האסלאמית". כרגיל, נמשכים מעשי הביזה, האונס ההמוני והרס אתרים ארכיאולוגיים ודתיים בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בכל צפון עיראק. גרומים ביטחוניים מסרו שטרוריסטים מוסלמים מ-80 מדינות בעולם הצטרפו לארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בסוריה ובעיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. קרבות קשים נרשמו לאורך כל היממה האחרונה בין טרוריסטים מוסלמים סונים לטרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים וחיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה אווירית של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז חייבאר נגד ביסים של ארגוני טרור אסלאמיים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-31 באוקטובר 2014 על הריגתם של 12 בני-אדם – כולל חיילים ושוטרים – בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה שפעלו מהגבול המשותף עם מאלי. מקורות נוספים מסרו שההתקפה התבצעה במספר מוקדים במקביל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: