Monday, October 17, 2016

טרור אסלאמי - 321 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בקרבות בטריפולי שבלוב;  35 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 2 שיעים נהרגו מירי של חיילים בניגריה; ממשלת עיראק מסרה על תחילתו של המבצע הצבאי לשחרורה של העיר מוסול; ארגון הטליבאן הצליח להשתלט על מחוז הלמנד באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בסודאן, בתימן, בלוב, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 321 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שהתבצעו ברחבי סוריה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים במדינה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על עשרות נפגעים במהלך היממה האחרונה בסדרה נוסף של הפצצות אוויריות ובהתקפות קרקעיות של הצבא הסורי שנערכו בחלק המזרח של העיר. גורמים מקומיים באזור מחוז אדיליב מסרו על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בהתקפה אווירית של רוסיה המסייעת לצבא הסורי להשתלט על כפרים נוספים במחוז. דוברים ב"צבא סוריה החופשי" על כיבושם של שני כפרים הנמצאים ליד הגבול עם טורקיה מידי ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על התקפות עם נפגעים של ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה שנערכו על מוקדים הנמצאים בשליטת הארגונים הנתמכים בידי סעודיה. קרבות עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר חומס, אל-חמה, דרעא ודיר אל-זור. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור הרי קלמון בהשתתפותו של ארגון "חיזבאללה" המסייע למשטר הסורי.

Iraq sets to begin Mosul liberation operation

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בכירים בעיראק מסרו על סיום ההכנות לקראת ההתקפה של העיר מוסול בסיוע הכורדים, הטורקים והקואליציה האמריקאית. טורקיה עדיין מתעקשת להשתתף בקרב על העיר מוסול בניגוד לעמדתה של הממשלה העיראקית. ראש-ממשלת עיראק הודיע בנאום לאומה על תחילתו של המבצע לשחרורה של העיר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היומיים האחרונים בעיר טריפולי בין כוחות-הממשלה לבין מיליציות יריבות שניסו להשתלט על הפרלמנט המקומי הפועל בתמיכת מדינות המערב והאו"ם. גורמים בכירים בלוב קראו לכול הצדדים לנהוג באיפוק ולשים בצד את היריבויות הפוליטיות האישיות. רק מקור אפריקאי אחד (TVC News) ציין את מספר ההרוגים בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות בכירים באפגניסטן מסרו שארגון "הטליבאן" הצליח להשתלט על מחוז הלמנד המהווה את המקור העיקרי לייצור וייצוא הרואים לרחבי העולם. כמו כן נמסר כי במהלך השבועיים האחרונים נהרגו במחוז זה בלבד מאות שוטרים וחיילים אפגאניים.  דובר צבאי באפגניסטן היה מוכן להודות רק על הריגתם של 50 חיילים במהלך 10 הימים האחרונים במחוז הלמנד. כמו כן נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" מתגבר את כוחותיו במחוז ננגרהאר שבצפון אפגניסטן – ככול הידוע, אלפי טרוריסטים מוסלמים זורמים למחוז גם בשל החשש שארגון "הטליבאן" מתכוון להשתלט גם על מחוז ננגרהאר שבצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוויטה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור מחוז פנג'אב. דובר צבאי בפקיסטן מסר על הריגתם של 2 חיילים בקרבות שהיו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בדרום טורקיה. 9 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 שיעים במהלך עימותים אלימים מאוד עם כוחות-הביטחון של ניגריה שפעלו באזור העיר קדונה. הצבא הניגרי הטיל עוצר על העיר. מקורות שיעים בניגריה מסרו בחודשים האחרונים על הריגתם של מאות שיעים מירי של חיילים ניגרים.
==

ד"ר יוחאי סלע