Wednesday, October 26, 2016

טרור אסלאמי - 447 הרוגים ביממה האחרונה

300 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 21 טרוריסטים מוסלמים ו-8 שוטרים נהרגו באפגניסטן;  12 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי בקניה; 11 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 2 שוטרים נהרגו בסעודיה; אישה נהרג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; חייל נהרג בטורקיה; ישראלי בן 15 נהרג בקרב יריות בגבול המצרי; 370 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במחוז אחד באפגניסטן בעשרים הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקשמיר, בהודו, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 447 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים ומקורות ערביים מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מאזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-100 אזרחים סורים בהתקפות של טורקיה שנערכו בסוריה במהלך החודשיים האחרונים. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות שנערכו במחוז אידליב בהם נהרגו עשרות בני-אדם. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, חומס, חאלב, לטקיה, אל-ראקה, בהרי קלמון ובאל-חמה. גורמים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות באזור העיר אל-חמה. כמו כן נמסר שכוחות פרו-ממשלתיים סייעו לצבא הסורי לחזק את אחיזתו בעיר.

Islam in Iraq – Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-300 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו בידי כל הכוחות הפועלים ברחבי עיראק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על התקדמות נוספת של הצבא העיראקי לעבר העיר מוסול. כמו כן נמסר על הצלחות קרקעיות נוספות של הכוחות הכורדיים. מקורות עצמאיים בעיראק דיווחו על מאות רבות של הרוגים במהלך היממה האחרונה. מקורות בטורקיה מסרו שארדואן שוקל פעילות צבאית קרקעית נרחבת בעיראק. מקורות באו"ם מסרו על הוצאות-להורג של אזרחים רבים בעיר מוסול בידי ארגון "המדינה האסלאמית".

Islam in Pakistan

--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו המזרח סעודיה בו מרוכזים בני העדה השיעית במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון ,הטליבאן", וכן על הריגתם של 8 שוטרים בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות צבאיים מסרו כי במהלך ה-20 הימים האחרונים נהרגו במחוז ע'אזני יותר מ-370 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתם של 11 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו בצפון-מזרח המדינה. בינואר 2016 סעודיה הוציאה-להרוג 47 טרוריסטים מוסלמים – בהם היה מנהיג שיעי רב-השפעה שהריגתו עוררה זעם רב בסעודיה, באיראן, בעיראק ובתימן.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתה של אישה אחת ועל פציעתם של 18 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של חיילים נוספים בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מקורות נוספים בטורקיה מסרו על פיצוץ של מטען-חבלה שגרם לפציעתם של כ-10 בני-אדם באזור אנטליה.
--
ישראל – מצרים: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-25 באוקטובר 2016 על הריגתו של ישראלי בן 15 מירי של חייל מצרי. הנער הועסק בתיקון הגדר הביטחונית בגבול המצרי בידי קבלן של משרד-הביטחון. ביקורת מוצדקת הוטחה לעבר גורמים ביטחוניים על העסקתו של נער באזורים מסוכנים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: