Saturday, October 29, 2016

טרור אסלאמי - 468 הרוגים ביממה האחרונה

250 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 65 טרוריסטים מוסלמים ו-6 חיילים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 15 חיילים נהרגו בקשמיר הפקיסטנית; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באזרבייג'ן; מורה נהרג בפיגוע טרור אסלאמי בתאילנד; סעודיה ביקשה מאלג'יריה להצטרף למלחמה בתימן; טוניסיה אינה מאשרת לארה"ב להקים בסיס להפעלת חיסולים-ממוקדים על אדמתה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 468 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בעקבות התקפה יזומה של כוחות המורדים הפועלים בעיר שמטרתה לשבור את המצור הצבאי על העיר. מקורות נוספים מסרו שבהתקפה משתתפים מאות מורדים וטרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות כורדיים מסרו שכוחות טורקיים פועלים להרחיב אתה שליטה הצבאית הטורקית באזור אל-ראקה הנמצאת עדיין בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". פעולות צבאיות אוויריות של טורקיה התבצעו באזור העיר חאלב, אך לא נמסר על פעילות התקפית. מקורות נוספים בסוריה ומקורות ממשלתיים מסרו על עשרות רבות של נפגעים נוספים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.

Iraqi special forces closing in on Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-250 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-30 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" הפעיל עשרות טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נגד הכוחות הצבאיים הפועלים באזור העיר מוסול. מקורות בינלאומיים מסרו על חיילים רבים שנפגעו בהתקפות הללו של הארגון. דוברים ביטחוניים בעיראק מסרו שעד כה נתפסו בחיים רק 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הארגון ממשיך להוציא-להורג אזרחים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות בסעודיה מסרו שכוחותיהם הצליחו ליירט טיל שנורה לעבר מכה בשורה בידי המיליציות השיעיות בתימן. מקורות בארה"ב מסרו שהם הצליחו לחסום את הגעתן של 3 ספינות איראניות שבמטעניהן היה נשק רב שהיה מיועד למיליציות השיעיות בתימן. סעודיה וקטאר ביקשו מאלג'יריה להצטרף למערכה המתנהלת בתימן.
--
לוב – ארה"ב – טוניסיה: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-28 באוקטובר 2016 שאין אמת בידיעות שפורסמו לאחרונה שטוניסיה העניקה לארה"ב אישור להקים בסיס צבאי לחיסולים-מממוקדים על אדמה כבסיס קדמי המיועד לפעל נגד המורדים והטרוריסטים מוסלמים הפועלים בלוב.
--
אזרבייג'ן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באזרבייג'ן מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה נגד ארגונים אסלאמיים רדיקליים. לא נמסר השיוך הארגוני של ההרוגים, אולם סביר להניח שהם היו קשורים לארגון "הטליבאן" הפועל באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של 65 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים, וכן על הריגתם של 6 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קוויטה.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתם של 15 חיילים פקיסטנים בפעולת-תגמול של הודו שנערכה נגד הכוחות הצבאיים של פקיסטן הפועלים באזור חבל קשמיר הפקיסטני. בשלושת החודשים האחרונים נהרג באזור זה בלבד יותר מ-130 בני-אדם בשני הצדדים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים תאילנד מסרו ב-28 באוקטובר 2016 על הריגתו של מורה מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד. ארגוני הטרור אסלאמיים הפועלים בדרום תאילנד פועלים נגד אישים ומוסדות המזוהים עם ממשלת תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: