Thursday, October 27, 2016

טרור אסלאמי - 441 הרוגים ביממה אחרונה

240 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 46 טרוריסטים מוסלמים ו-30 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  10 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בפיגוע התאבדות בסומליה; ארגון אמנסטי מאשים את הקואליציה-האמריקאית בהרג של יותר מ-300 אזרחים ב-11 התקפות אוויריות שנערכו בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, בקשמיר, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 441 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-26 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בכל רחבי סוריה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים במדינה. בין ההרוגים היו לפחות 22 ילדים ו-6 מורים שנפגעו בהפצצה אווירית על בית-ספר במחוז אידליב. גורמים כורדיים מסרו על נפגעים רבים בסדרה של התקפות קשות של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיירה מנביג'. מקורות ערביים מסרו על התקפות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו על יעדים הקשורים למורדים הפרו-טורקים הפועלים בצפון סוריה. מנגד, נמסר מפי מקורות המקושרים לטורקיה על סדרה של פעולות צבאיות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" ובעיקר נגד ארגונים כורדיים הפועלים בצפון סוריה. ארגון אמנסטי פרסם דו"ח בו הוא מאשים את "הקואליציה האמריקאית" בהריגתם של יותר מ-300 באזרחים ב-11 התקפות אוויריות שנערכו בסוריה בשנתיים האחרונות  הצבא הטורקי מתקרב לעיר חאלב.

Syria: schoolchildren among 26 killed in airstrikes 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-240 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות, בפיגועי-התאבדות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק ממהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מעיראק מסרו כי על שחרורם של יותר מ-80 יישובים שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" מאז שהמבצע הצבאי החל לשחרורה של העיר מוסול. גורמים נוספים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן החלו לפעול באכזריות נגד האוכלוסייה הסונית המתגוררת בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בעיר צנעא מסרו ב-26 באוקטובר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה באזור מחוז מאריב בקרבות נגד המיליציות הסוניות והכוחות החמושים הנתמכים בידי סעודיה. מקורות אחרים מסרו על עשרות הרוגים במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוקטובר 2016 על חטיפתם והריגתם של 30 אזרחים בידי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעל במחוז גהור באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 46 טרוריסטים מוסלמים – רובם חברי הארגון – בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 באוקטובר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו ליד בסיס צבאי של "האיחוד האפריקאי" הנמצא במרכז סומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: