Monday, October 10, 2016

טרור אסלאמי - 386 הרוגים ביממה האחרונה

135 הרוגים בסוריה; 90 טרוריסטים מוסלמים ו-8 חיילים נהרגו באפגניסטן; 45 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 30 הרוגים בלוב; 10 אזרחים, 8 חיילים ו-4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בסומליה; מפקד בכיר במיליציה אסלאמית נהרג במאלי; שוטר, אזרחית וטרוריסט מוסלמי נהרגו בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בצ'אד, בקשמיר, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 386 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-135 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות בטורקיה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בפעילות אווירית שנערכה בצפון סוריה. מקורות בעיר אל-חמה מסרו על הריגתם של יותר מ-45 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור כולו. בקרבות שהיו באזור העיר חאלב נהרגו לפחות 20 בני-אדם. עוד נמסר על קרבות עם עשרות נפגעים נוספים בדיר אל-זור, בחסכה, בחומס, בלטקיה, במחוז אידליב וכן גם בקרבות ובהפצצות כבדות מאוד שהיו באזור העיר דרעא או סמוך אליה.

Over 150 killed after Saudi coalition jet strikes rock funeral ceremony in Yemen


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על סדרה של פיגועי-התאבדות קשים שהיו באזור העיר בגדאד בעיקר באתרי-קדושה של העדה השיעית בעיר. גורמים אזרחיים בעיר מסרו על פיצוצים אדירים שנשמעו במהלך היום ברחבי בגדאד. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של כ-10 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. בין ההרוגים היו כ-15 בני-אדם שמתו מפצעיהם בעקבות הפצצה סעודית שנערכה באזור העיר צנעא יממה קודם לכן. בפצצה זו נהרגו ככול הידוע עד כה כ-155 בני-אדם.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה-האסלאמית – בסדרה של קרבות שהיו בין אנשי הארגון לבין כוחות-הביטחון של לוב הפועלים באזור העיר סירט. דוברים רשמיים בלוב מסרו כי מאז חודש מאי 2016 נהרגו בקרבות הללו בעיר סירט 560 חיילים ונפצעו יותר מ-2,750 חיילים נוספים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של כ-90 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 חיילים בהתרסקות מסוק שהיה בפעילות מבצעית נגד ארגון "הטליבאן" הפועל בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן - טרור: מקורות אזרחיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור חבל קשמיר וכן באזור חבל בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בסומליה מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום המדינה שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור ובפעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתו של מפקד בכיר במיליציות האסלאמיות השבטיות מפיצוץ של מוקש שהופעל כנראה בידי מיליציה יריבה הפועלת בצפון מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של 10 אזרחים ושל 8 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. שעות אחדות לפני כן נמסר מפי גורם צבאי על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור זה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות רשמיים בישראל מסרו ב-9 באוקטובר 2016 על הריגתם של שוטר ואזרחית בהתקפה של טרוריסטית מוסלמי שפעל במרכז ירושלים. הטרוריסט המוסלמי חוסל בידי כוחותינו שפעלו באזור. 6 ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: