Sunday, October 9, 2016

טרור אסלאמי - 352 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בתימן; 100 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בעיראק; 25 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 8 לוחמים כורדים, 4 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; צעיר מוסלמי נהרג מירי של חיילים הודים בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בסודאן, בסומליה, בלוב, במצרים, בתימן, בניגריה, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 352 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות מרים ובהפצצות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים נוספים מסרו על הישגים של ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו נגד ארגוני המורדים הפועלים בחלק הצפוני של העיר חלאב. כמו כן נמסר שהארגון הצליח לכבוש כפרים אחדים בצפון סוריה מידי המיליציות הכורדיות. גורמים רשמיים בסוריה מסרו גם במהלך היממה האחרונה על הצלחות קרקעיות בעיקר בחלק המזרחי של העיר חאלב וכן במקומות נוספים ברחבי סוריה. מקורות ביטחוניים רשמיים ברוסיה מסרו כ במהלך הפעילות הצבאית של הכוחות הרוסיים המוצבים בסוריה, נהרגו יותר מ-35,000 טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים.

Two suspects blow themselves up during Ankara police operation

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעירא מסרו על קרבות עם נפגעים ב-4 ישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים באוטונומיה הכורדית בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור העיר כירכוך.
--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה. גורמים מדיניים בבנגלדש הדגישו כי במהלך החודשים האחרונים גברה מאוד הפעילות הרדיקלית של גורמים אסלאמיים המקבלים השראה והכוונה מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית בעיקר באזור מחוז סעדה שבצפון תימן. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היה אחד מהמפקדים הבכירים ביותר של הצבא התימני שהוביל התקפה רחבת-היקף נגד המיליציות השיעיות הפועלות באזור העיר צנעא. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 140 בני-אדם בהפצצה אווירית אחת שנערכה באזור העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית שנערכה במחוז קונדוז. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית שנערכה במחוז ננגרהאר. 2 שוטרים נהרגו בפיגוע של ארגון "הטליבאן" שפעל במחוז קנדהר.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-8 באוקטובר 206 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שהפעילות הצבאית באזור זה תימשך גם בימים הבאים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בטורקיה מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתם של 8 לוחמים כורדים בפעילות צבאית שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים (כנראה) בקרבות בין אנשי המחתרת הכורדית לבין אנשי כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור. דוברים נוספים מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שפוצצו את עצמם באזור העיר אנקרה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-8 באוקטובר 2016 על הריגתו של צעיר מוסלמי מירי של חיילים הודים בפעילות נגד מפגינים שנערכה בחבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: