Monday, October 31, 2016

טרור אסלאמי - 434 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בלוב; 6 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו במצרים; 6 מאנשי המחתרת הכורדית ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה;  5 שיעים נהרגו מירי של טרוריסטים מוסלמים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; קצין-ביטחון נהרג בסעודיה; טרור מוסלמי נהרג באזור חברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בניגריה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 434 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-50 אזרחים בהפגזות קשות של המורדים שפעלו נגד הצבא הסורי הפועל בחלקים אחדים ברחבי העיר. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים מאוד באזור העיר דרעא בהתקפה של הצבא הסורי על יעדים הנמצאים בעיר. דוברם נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים גם באזור אל-חמה, חומס, אידליב, דיר אל-זור, לטקיה ובצפון סוריה באזורים הנמצאים כרגע בשליטתו של הצבא הטורקי. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו שארגוני המורדים השתמשו בנשק כימי במהלך קרבות שהיו באזור העיר חאלב, וכן נמסר על הרוג אחד לפחות באירוע זה.

68 Killed In Yemen Air Strike

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים מדיניים בעיראק מסרו על היערכות חדשה של הצבא העיראקי בקרב על העיר מוסול בשל קשיים בלחימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בבגדאד מסרו על הריגתם של 17 בני-אדם בפיגועי-התאבדות שהתבצעו באמצעות מכוניות-תופת שהופעלו בעיר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם נוספים בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית שפעלה בדרום תימן. מקורות נוספים מסרו שבהפצצה בנמל חודידה נהרגו יותר מ-60 אסירים. עוד נמסר על הריגתו של קצין-ביטחון סעודי מירי של מתנקש שפעל באזור קאטיף שבסעודיה. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו על חשיפתם של תאי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע סדרה של פיגועים במגרשי-כדורגל.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר בנגאזי, וכן בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר אל-זאוויה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על כיבושה של עיירה בידי ארגון "אל-שבאב" במהלך התקפה נגד כוחות הממשלה. העיירה, ביידואה, נמצאת כ-250 ק"מ דרומית-מערבית לעיר מוגדישו. עד כה אף גורם רשמי לא מסר על מספר הנפגעים המדויק בעקבות התקפה זו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 5 אזרחים שיעים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קראצ'י. כנראה שמדובר בארגון "אל-קאעידה" המתנגד בתוקף לנוכחותם של שיעים בפקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בדרום סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים מירי של פצצות מרגמה שנרו בידי אנשי המחתרת הפועלים במזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-30 באוקטובר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דריסה שהתבצע נגד כוחותינו שפעלו באזור חברון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: