Friday, October 21, 2016

טרור אסלאמי - 556 הרוגים ביממה האחרונה

280 הרוגים בסוריה; 230 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; ג'יהאדיסט בן 16 נהרג צפונית לחברון; 2,562 אזרחים נהרגו באפגניסטן בחודשים ינואר-ספטמבר 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בתימן, בסודאן, במאלי, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 556 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-280 בני-אדם סדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-200 לוחמים כורדים משלושה ארגונים עיקריים בהתקפה אווירית רחבת-היקף שנערכה על 18 יעדים כורדיים הנמצאים בצפון סוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על נפגעים בקרבות שהיו במזרח העיר למרות הפסקת-האש שהוכרזה למשך כ-9 שעות במהלך היממה הקודמת. גורמים צבאיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה אחרונה.

 Iraq: On the road to Mosul with Iraqi, Kurdish forces

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-230 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות קשים ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-19 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ביטחוניים בעיראק מסרו שהמערכה על העיר מוסול עלולה להימשך חודשים ארוכים. ארגון "המדינה האסלאמית" הפעיל עשרות טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נגד הכוחות הפועלים באזור העיר מוסול. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו על הריגתו של חייל אמריקאי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתם של לפחות 35 מאנשי המיליציות השיעיות בקרבות שהיו באזור הים-האדום שעות אחדות לפני שנכנסה לתקוף הפסקת-האש למשך 72 שעות. ביום רביעי בלילה בשעה 23:59 נכנסה לתוקף הפסקת-האש בהסכמת כל הצדדים הלוחמים בתימן. גורמים מקומיים בעיר צנעא מסרו שעבר לילה שקט על העיר ללא הפצצות אוויריות של סעודיה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז פרוואן. מקורות באו"ם מסרו כי מהלך 9 החודשים הראשונים של שנת 2016 נהרגו ברחבי אפגניסטן 2,562 אזרחים בפעולות טרור ובהתקפות צבאיות.
--
הודו – טרור אסלאמי –קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 באוקטובר 2016 על הריגתו של ג'יהאדיסט בן 16 בעקבות יידויי אבנים והתפרעויות של כנופיות ערביות שניסו לפגוע בכוחותינו שפעלו בצפונית לחברון ליד היישוב בית אומר.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: