Tuesday, October 18, 2016

טרור אסלאמי - 413 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 56 מורדים ו-4 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 50 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בניגריה; 18 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו במצרים;  15 הרוגים בתימן; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; חייל נהרג בלבנון; חייל הודי נהרג בקשמיר; הפסקת-אש בתימן החל ממחר למשך 72 שעות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בדרום-סודאן, בסומליה, במאלי, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 413 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בחאלב מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 40 בני-אדם שנפגעו בסדרה נוספת של הפצצות אוויריות של רוסיה וסוריה שנערכו במהלך היממה האחרונה על האזור המזרחי של העיר. גורם נוסף מסר ש-14 בני-משפחה אחת נהרגו בפצצות הללו. גמו גן נמסר מפי גורם אמריקאי על הפצצות נערכו בידי ארה"ב באזור דיר-אל-זור שבמהלכן נהרגו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" כולל מפקדים בכירים בארגון. דוברים נוספים מסרו על עשרות נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הזרים הפועלים בסוריה.

Turkish military destroy Kurdish town Cizre 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה. דוברים נוספים מסרו כי בקרב על העיר מוסול משתתפים כ-35,000 חיילים – עיראקים, כורדים ואמריקאים – מול כ-5,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול.

LIVE: Operation to seize Iraqi city of Mosul gets underway

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו על הריגתם של 5 חיילים סעודים בהתקפות של המיליציות השיעיות הפועלות באזור הגבול המשותף. גורם בכיר בסעודיה מסר שסעודיה שוקלת בחיוב להציע הפסקת-אש בתימן. גורמים באו"ם מסרו על הפסקת-אש למשך 72 שעות שתיכנס לתוקפה ב-19 באוקטובר 2016.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מחוז קונדוז ובאזור מחוז פריאב, וכן גם באזורים נוספים. מקורות בינלאומיים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו במחוז קונדוז, וכי בשל הקרבות נמלטו מבתיהם אלפי משפחות.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר 56 מורדים ושל 4 חיילים בקרבות שהיו ביומיים האחרונים באזור העיר מאלאקאל. מקורות נוספים מסרו על מאות הרוגים שהיו במהלך השבועות האחרונים ברחבי המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון-מזרח ניגריה. מרבית ההרוגים היו נוצרים וכפריים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתם של 3 חיילים במבצע הצבאי הנערך נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני. מקורות נוספים במצרים מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו בצפון סיני לפחות 120 טרוריסטים מוסלמים ו-15 חיילים ושוטרים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל לבנוני בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שפעלו באזור העיירה ארסאל.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון-הקווקז. מקרות נוספים מסרו שהשניים עבדו בשירות ארוגני טרור אסלאמיים הפועלים באזור.
--
הודו – טרור אסלאמי – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 באוקטובר 2016 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטניים שהפרו פעם נוספת את הפסקת-האש באזור חבל קשמיר. גורמים נוספים בקשמיר מסרו כי במהלך 100 הימים האחרונים נהרגו בחבל קשמיר יותר מ-100 אזרחים ונפצעו יותר מ-15,000 בני-אדם נוספים מירי של חיילים הודים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: