Sunday, January 29, 2017

טרור אסלאמי - 234 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו במצרים; 3 בני-אדם הוצאו-להורג בסומליה בידי ארגון "אל-שבאב"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבנגלדש, במאלי, באלג'יריה, בסודאן, בקשמיר, בסומליה, בניגריה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 234 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו שעיקר הקרבות במהלך היממה אחרונה היו באזור דרעא, באזור דמשק, דיר אל-זור ובמחוז אידליב. גורמים אחרים מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים באזור הכפרי של העיר חאלב, באל-ראקה, בחומס ובאל-חמה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-14 טוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שנערכה בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מדיניים ברוסיה מסרו שהשיחות בין הצדדים שהיו אמורות להיערך בז'נבה, נדחו למועד מאוחר יותר בשל מחלוקת קשה נוספת בין נציגי האופוזיציה הסורית לבין המשטר.

Syria -  footage from the liberation of Palmyra

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק נמסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שבין ההרוגים היו 57 מאנשי המחתרת הכורדית שנפגעו בהפצצה טורקית שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של כ-25 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים לא רשמיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור עיר-הנמל מוחה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בינואר 2017 על הוצאתם-להרוג של 3 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחדש של שיתוף-פעולה עם המודיעים האמריקאי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: