Friday, January 20, 2017

טרור אסלאמי - 357 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בלוב בהפצצה אמריקאית; 60 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; כ-40 אחוזים מילדי הפליטים הסורים בטורקיה, אינם לומדים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בפיליפינים, בסומליה, בסודאן, בתימן, בניגריה, בקמרון, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 357 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית", הוציא-להרוג לפחות 12 בני-אדם באזור העיר תדמור. כמו כן נמסר על קרבות קשים נוספים באזור דיר אל-זור, וכן על חשש של תושבים בכל האזור מהוצאות-להורג של ארגון "המדינה האסלאמית". באזור זה נמסר מפי מקורות באיראן על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים נוספים מסרו על נפגעים רבים באזור מחוז אידליב, וכן על קרבות עם נפגעים בדרעא, בדמשק, בחאלב ובמקומות נוספים. 18 טרוריסטים מוסלמים ו-12 חיילים סורים נהרגו בקרבות על בסיס חיל-האוויר הנמצא במחוז חומס. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהפצצה אמריקאית שנערכה במחוז אידליב – בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון. גורמים ביטחוניים בסוריה מסרו שהצבא הסורי הצליח לכתר את קבוצת המורדים שהשתלטה על מקורות המים של העיר דמשק. מקורות באו"ם מסרו שכ-40 אחוזים מילדי הפליטים הסורים הנמצאים בטורקיה אינם לומדים במסגרות מסודרות – מדובר על כ-400,000 ילדים על פי האומדן של האו"ם.

B-2 bombers kill nearly 100 IS terrorists in Libya

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו שמרבית המפקדים הבכירים בארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקרבות שהיו באזור העיר מוסול.
--
לוב – טרור – ארה"ב: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-19 בינואר 2019 על הפצצה אווירית אמריקאית שנערכה על שני מתחמים שהוקמו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" כ-40 ק"מ דרומית-מערבית לעיר סירט. שני המתחמים נהרסו לחלוטין. מקורות תקשורתיים אמריקאים מסרו כי בעקבות ההתקפה נהרגו כ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור הגבול המשותף עם סעודיה. עוד נמסר על הרוגים נוספים באזור העיר תעז בקרבות בין מיליציות סוניות למיליציות שיעיות.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
הודו – טרור – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות אזרחיים בפקיסטן מסרו ב-19 בינואר 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה באזור העיר קראצ'י ובחבל בלוצ'יסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע