Wednesday, January 25, 2017

טרור אסלאמי - 265 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר, בפיליפינים ובאפגניסטן; סה"כ 265 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים במחוז אידליב. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בהרי קלמון, בדיר אל-זור, בתדמור, בשוליים הכפרים של חאלב, בצפון מחוז לטקיה, באל-חמה, באזור דמשק ובדרעא. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שהמערכה באזור דמשק על מקורות המים, יימשכו במלוא העוצמה גם בימים הבאים. דובר צבאי סורי נוסף מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים נוספים בקרבות שהיו באזור דיר אל-זור במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות-אדם בבריטניה מסרו על הריגתם של 352 אזרחים – כולל נשים וילדים – בפעילות צבאית של טורקיה מאז הפלישה לסוריה ב-24 באוגוסט 2016.  כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-800 אזרחים בהפצצות של ארה"ב שנערכו בסוריה במהלך 28 החודשים האחרונים.

67 IS militants killed in Mosul

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה וכן במהלך קרבות שהיו ביממה האחרונה בין המיליציות השיעיות לבין המיליציות הסוניות. מרבית הנפגעים היו בפרברים של עיר-הנמל מוחה הנמצאת לחוף הים האדום. מקורות נוספים בעיר מסרו שהמיליציות השיעיות עורכות התקפות יומיומיות נגד המורדים הפרו-סעודים הפועלים במקום. עד כה, המורדים מחזיקים מעמד. דובר צבאי של ממשלת עדן בתימן מסר שמסוקים ערכו התקפות אוויריות רבות נגד המיליציות השיעיות הפועלות באזור. גורם נוסף מסר שבהפצצות השתתפו גם מטוסי-קרב סעודים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הרוגים נוספים בפיגועי-טרור שהתבצעו באזור העיר בגדאד.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהערך בדרום תימן. זה היה החיסול-הממוקד הראשון תחת הנהגתו של טראמפ.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית שנערכה בצפון-מזרח אפגניסטן.
--
הודו –טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 15 נוצרים וכפריים בהתקפה של המיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני הפועלות במרכז ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: