Saturday, January 28, 2017

טרור אסלאמי - 304 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 60 טרוריסטים מוסלמים ו-11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 57 חיילים קנייתים נהרגו בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 5 נוצרים נרצחו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; חייל אפגאני נהרג מירי של חיילים פקיסטנים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, במצרים, בקשמיר, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 304 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהתבצעו בידי על הכוחות הזרים הפועלים בסוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר קמישלי, אל-ראקה ומנביג'. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות והפצצות אוויריות באזור הכפרי של העיר חאלב, בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובמחזו אידליב. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 10 אזרחים בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו באזור העיירה אל-באב.

News in Brief -- January 27th

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של 2 חיילים סעודים מירי של צלפים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף בין תימן לסעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מירי של חיילים שפעלו באזור העיר סירט. הארבעה כנראה נמלטו מהעיר סירט לאחר שזו נכבשה בידי הצבא המשותף של לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 11 חיילים בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוזות רבים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל אפגאני מירי של חיילים פקיסטנים בתקרית שהייתה באזור הגבול המשותף.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-57 חיילים קנייתיים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. מקורות צבאיים בקניה דחו  את הדיווחים הללו וטענו שבהתקפה נהרגו כ-70 טרוריסטים מוסלמים. בדרך כלל הצבא הקנייתי נמנע מלפרסם את אבדותיו בסומליה, ורק לאחר שבועות רבים האמת מתבררת לציבור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שתקפו יישוב כפרי הנמצא בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים נוצריים במצרים ובמקומות נוספים מסרו ב-27 בינואר 2017 על רציחתם של 5 נוצרים קופטים בארבעה מקומות שונים ברחבי מצרים במהלך הימים האחרונים. החמישה נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים בדרך של שיסוף גרונם בדומה להוצאות-להורג של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף של שבוודאות אחד מהמפקדים הבכירים בארגון נפצע באורח קשה בהפצצה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: