Tuesday, January 31, 2017

טרור אסלאמי - 360 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בתימן;  70 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בניגריה בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 6 הרוגים בהתקפת טרור על מסגד בקנדה; 2 שוטרים נהרגו בקווקז; מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" נהרג בסומליה; אזרח נהרג בקמרון בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; חייל טורקי נהרג בסוריה; ישראלי נרצח בידי טרוריסט מוסלמי בחיפה; שמועות על מותו של אסד;  טורקיה פתח מחדש את השגרירות בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום קשה במיוחד של הפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור הרי קלמון, בדרעא, בתדמור, בחומס, בצפון מחוז אל-חמה ובשוליים כפריים של העיר חאלב. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אל-ראקה, קמישלי ודיר אל-זור. מקורות טורקיים מסרו על הפצצות אוויריות וקרבות עם נפגעים בצפון סוריה. גורמים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שהיו באזור דיר אל-זור. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי בקרבות בסוריה. ברשתות החברתיות ובמקורות נוספים נפוצו שמועות על מותו של אסד לאחר אירוע-מוחי בוא הוא לקה בשבוע שעבר.

Six killed in Canadian mosque shooting

--
קנדה – טרורמקורות רשמיים בקנדה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של 3 טרוריסטים מוסלמים על מסגד מקומי הנמצא באזור העיר קוויבק. 2 מהטרוריסטים נתפסו בידי כוחות-הביטחון. טרוריסט שלישי נמלט. מקורות נוספים מסרו שהשלושה צעקו "אללה אכבר" במהלך הירי לעבר המתפללים במסגד. מקורות תקשורתיים בקנדה מסרו שאחד מהעצורים הוא ממוצא מרוקאי. שעות רבות לאחר האירוע התברר שהטרוריסט הוא קנדי-צרפתי שהזדהה עם הרעיונות הגזעניים של לה פן בצרפת.
--
טורקיה – לובמקורות מדיניים בטורקיה מסרו ב-30 בינואר 2017 על פתיחתה מחדש של השגרירות הטורקית בעיר טריפולי שבלוב. השגרירות הטורקית נסגרה בשנת 2014 בשל סיבות ביטחוניות. השגריר הטורקי בטוניסיה ייצג עד כה את האינטרסים של טורקיה בלוב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שתכננו לבצע פיגוע-המוני בעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שנערכו באזור עיר-הנמל מוחה הנמצאת לחוף הים האדום. המיליציות השיעיות יחד עם איראן משקיעות מאמץ רב לכבוש את המקום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היומיים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתו של אזרח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקזמקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 2 שוטרים במהלך פעילות יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. באירוע שהיה לפני יומיים, נהרגו 3 טרוריסטים מוסלמים.
--
ישראל – טרור: משטרת ישראל התירה לפרסום ב-30 בינואר 2017 על רציחתו של אזרח ישראלי, גיא כפרי, בחיפה בידי טרוריסט מוסלמי תושב העיר. הרצח התרחש ב-3 בינואר 2017.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: