Wednesday, January 18, 2017

טרור אסלאמי - 189 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 8 שוטרים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; מוסלמי בעל אזרחות ישראלית נהרג מירי של חיילים בטול-כרם;  10,000 הרוגים בתימן בשנתיים האחרונות; 122 בני-אדם נהרגו בקניה בפיגועי-טרור בשנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, במצרים, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 189 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, דיר אל-זור, חומס, אידליב, אל-ראקה, קמישלי, דרעא ובשוליים הכפריים של אזור העיר חאלב. גורמים אזרחיים מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור בין ארגון "המדינה האסלאמית" לבין הצבא הסורי. ככול הידוע, בארבעת הימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-130 בני-אדם – כולל חיילים וטרוריסטים מוסלמים. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הפצצות אוויריות נוספות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון סוריה שבהן נהרגו יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".

Fierce clashes between Iraqi forces and ISIS in Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על סדרה נוספת של פיגועי-התאבדות עם נפגעים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור מחוז שאבווה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על נפגעים נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן. מקורות באו"ם מסרו כי מהלך 21 החודשים האחרונים, נהרגו בתימן יותר מ-10,000 בני-אדם. כמחצית מהם היו אזרחים.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 8 שוטרים, וכן על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה על מתחם צבאי הנמצא בדרום-מערב מצרים.
--
אפגניסטן – טרור: מקוורת תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז קוויטה.
--
קניה – טרור: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 122 בני-אדם בפיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים במהלך שנת 2016.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בידי מיליציה חמושה של ציידים הפועלת בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתם של 4 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית בדרום-מזרח טורקיה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בינואר 2017 על הריגתו של מוסלמי בעל אזרחות ישראלית שנפגע מירי של חיילים בשל החשש מפיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור טול-כרם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: