Thursday, January 12, 2017

טרור אסלאמי - 192 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בתימן; 6 אזרחים ושוטר נהרגו בפקיסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בניגריה; 2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; נער וגבר נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 192 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: קורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהתקפות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בהתקפות אוויריות שנערכו באזור העיר חומס. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דרעא. כמו כן נמסר על קרבות מקומיים עם נפגעים ביישובים רבים ברחבי סוריה.

Yemen: At least 5 killed in Saudi-led air strike on school

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. ראש-ממשלת עיראק קרא לטורקיה להוציא את כוחותיה לאלתר מעיראק. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הפצצה אווירית שנערכה בצפון עיראק על 14 מטרות השייכות למחתרת הכורדית הפועלת בעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-12 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו אזרחים שנפגעו מירי של חיילים סעודים שפעלו באזור הגבול המשותף במחוז סעדה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה באזור הגבול המשותף עם פקיסטן. ככול הידוע בין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון "אל-קאעידה".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם – כנראה אזרחים – בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. גורמים נוספים מסרו שבמהלך הפעולה נעצרו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-11 בינואר 2017 על רציחתם של נער וגבר בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשל נטיותיהם המיניות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-11 בינואר 2017 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: