Saturday, January 21, 2017

טרור אסלאמי - 268 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-16 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 6 חיילים טורקים נהרגו בסוריה. 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בדרום-מזרח טורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בניגריה; טראמפ הושבע כנשיא ונכנס לבית-הלבן לארבע השנים הבאות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסומליה, בסודאן, בלוב, בצ'אד, בקשמיר, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 268 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים במהלך היממה אחרונה היו טרוריסטים מוסלמים וחיילים סורים. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 6 חיילים טורקים בקרבות נגד ארגן "המדינה האסלאמית" באזור העיירה אל-באב. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו של הסכם חדש בין סוריה לרוסיה על הרחבתו של הבסיס הצבאי הימי בטרטוס. גורמים מדיניים בכירים בטורקיה מסרו שטורקיה הגיעה למסקנה שללא אסד לא יהיה הסכם בסוריה. דונלד טראמפ הושבע כנשיא בטקס מרשים ומרגש, ונכנס לבית-הלבן לארבע השנים הבאות. הסתיימו להן 8 שנות כהונתו של אובמה. באורח נס, ישראל הצליחה לעבור את 8 השנים האלה ללא נזקים קשים.

Terrorist infighting: Ahrar al-Sham clash with Nusra Front in Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. דוברים מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים היו אזרחים. הקרבות באזור העיר תעז נמשכו לאורך כל היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתם של 16 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה על מתחם משטרתי הנמצא במחוז קנדהר. עוד נמסר על הריגתם של כ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות יזומה של הכוחות המיוחדים של פקיסטן שפעלו בדרום פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הפצצה אווירית שנערכה על מתחם השייך לארגון, אך לא נמסר על המספר המדויק של הנפגעים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: