Thursday, January 26, 2017

טרור אסלאמי - 388 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 28 הרוגים בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 15 הרוגים בתימן;  11 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בקמרון, בניז'ר, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 388 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות בארגונים סוריים מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אוויריות קשות שנערכו בעיקר באזור דיר אל-זור וכן באזור העיר אל-ראקה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בחלק המזרחי של העיר חאלב, שם הצבא הסורי מצליח להרחיב את שליטתו נגד ארגוני המורדים הפועלים באזור. במהלך השבוע האחרון, טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לקחו בשבי מאות רבות של אזרחים והם מוגדרים כרגע כ"נעדרים". מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית שנערכה בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה.

Somalia: Dozens killed in twin bomb attack on Mogadishu hotel


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על התקפה של 12 יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו על נפגעים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז ננגרהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות רפואיים בסומליה מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 28 בני-אדם – כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים -  מפיצוץ של 2 מכוניות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" ליד בית-מלון בעיר מוגדישו. כמו כן נמסר על קרב יריות ממושך בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון שביצעו את הפיגוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 8 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. בתקרית אחרת נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית שנערכה במרכז ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע ההתאבדות שהתבצע בצפון ניגריה בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שביצע פיגוע-דריסה נגד אזרחים וחיילים באזור כוכב יעקב ליד רמאללה. הטרוריסט המוסלמי נהרג מירי של כוחותינו שהיו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: