Monday, January 16, 2017

טרור אסלאמי - 200 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-7 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  15 הרוגים בתימן; 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;  5 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; חייל נהרג בסעודיה; אזרח נהרג בקשמיר; אזרח נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, במאלי, בקמרון, בצ'אד, בניגריה, בסומליה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 200 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של התקפות קרקעיות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. ארגוני האופוזיציה בסוריה מסרו כי נמשכות ההתקפות הקרקעיות של ארגון "המדינה האסלאמית" נגד הצבא הסורי הפועל באזור דיר אל-זור, וכי נמסר על עשרות נפגעים נוספים משני הצדדים. עוד נמסר על התקפות קרקעיות ואוויריות עם נפגעים באזור חומס, חאלב, אידליב, דרעא, אל-ראקה ודמשק. אזרחים מסרו על 12 הרוגים בהפצצות של הצבא הסורי שנערכו בפרברי דמשק. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים ממלזיה בהפצצה אווירית יזומה שנערכה באזור העיר אל-ראקה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו כי בשנת 2016 נהרגו 167 אנשי סיוע רפואיים ושל אנשי חילוץ בהתקפות של כל הכוחות הצבאים הפועלים בסוריה.

Syrian army repelled the attacks of ISIS terrorists in Deir ez-Zor airport

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 8 בני-אדם שבילו במועדון לילה באזור העיר בגדאד שנפגע מפיצוץ של מכונית-תופת. גורמים נוספים מסרו על הוצאות-להורג אכזריות של משפחות שלמות בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור העיר תעז. מקורות נוספים מסרו על הריגתו של חייל סעודי בחילופי אש עם אנשי המיליציות השיעיות הפועלות באזור הגבול המשותף.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שנערכו באזור העיר בנגאזי. בין ההרוגים היה מפקד בכיר במיליציה האסלאמית החמושה הפועלת בתוך מובלעת הנמצאת באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 אזרחים מפיצוץ של מטען-צד שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", ועל הריגתו של חייל בפעילות צבאית יזומה נוספת שנערכה בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים ב-15 בינואר 2017 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בהתקפה אווירית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה על מתחם כורדי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר ההודית מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתו של צעיר מקומי מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-15 בינואר 2017 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים לבנונים שפעלו בצפון לבנון. מקור צבאי מסר שהצעיר סירב להיענות לחיילים שערכו בדיקה באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: