Thursday, January 19, 2017

טרור אסלאמי - 297 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 60 חיילים ואזרחים נהרגו במאלי בפיגוע התאבדות; 52 הרוגים בהפצצה של הצבא הניגרי; 40 הרוגים בעיראק; 37 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים נהרגו בפקיסטן; 2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; שוטר וטרוריסט מוסלמי נהרגו בנגב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בקווקז, בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 297 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים בהתקפות קרקעיות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוז דיר אל-זור. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, דרעא, אידליב, אל-ראקה ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי דוברים צבאיים בטורקיה על התקפות אוויריות שנערכו יחד עם רוסיה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

Suicide Attack in Mali Kills About 60

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים רשמיים בעיראק מסרו, פעם נוספת, שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על מזרח העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן בידי סעודיה. מקורות נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו אזרחים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של 37 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טוריסטים מקומיים במהלך בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במחוז פנג'אב.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של 52 בני-אדם בהתקפה אווירית קשה שנערכה על מחנה-פליטים הנמצא בצפון-מזרח ניגריה בשל טעות בזיהוי במהלך הפצצות שנערכו על מתחמים של ארגון "בוקו חראם". מקורות אזרחיים בניגריה מסרו שמספר הנפגעים האמיתי נע בין 100 ל-200.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של 60 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מחנה צבאי בידי טרוריסטים מוסלמים מתאבדים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו בצפון המדינה. ארגון "אל-קאעידה" פרסם הודעה בה הוא נטל אחריות למעשה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנועדה למנוע את הוצאתו לפועל של פיגוע נגד כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. 
--
ישראל – טרור – בדואים: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2017 על הריגתו של שוטר ישראלי, ארז לוי, בפיגוע-דריסה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי בדואי, אזרח-ישראלי, במהלך פעולה משטרתית שהתמקדה בהריסת מבנים בלתי-חוקיים בנגב. הטרוריסט המוסלמי נהרג מירי של שוטרים נוספים שהיו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: