Sunday, January 1, 2017

טרור אסלאמי - 235 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בטורקיה בפיגוע ירי של טרוריסט מוסלמי;  20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 17 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; הרוג בקשמיר ההודית בהפגזה של פקיסטן; 6 תאי-טרור נחשפו בטוניסיה בעשרת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בעיראק, בסוריה, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 235 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות של והפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בידי מיליציות שיעיות חמושות הפועלות לצד המשטר הסורי. ארגון "המדינה האסלאמית" ניתק את אספקת המים לעיר חאלב. גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק בעקבות פעילות צבאית של המשטר הסורי שבמהלכה נהרגו לפחות 10 בני-אדם – כולל אזרחים ומורדים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות ובהפצצות אוויריות של טורקיה ורוסיה שנערכו בצפון סוריה. גורמים בינלאומיים מסרו שהפסקת-האש נשמרת פחות או יותר במקומות שהוסכם עליהם. טורקיה דורשת להוציא את ארגון "חיזבאללה" מסוריה.

Islam in Iraq - Bomb Attack In Baghdad

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו לפחות 30 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במרכז מסחרי באזור העיר בגדאד. מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו שהצבא העיראקי חיסל 260 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במחוז נינווה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-17 בני-אדם בסדרה של התקפות של המיליציות השיעיות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד המיליציות הסוניות ונגד יעדים הקשורים לסעודיה.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של כ-40 נוספים מירי של טרוריסט מוסלמי שפעל במועדון באיסטנבול.
טוניסיה – טרור: מקורות ביטחוניים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על חשיפתם של 6 תאי טרור ברחבי טוניסיה המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" וארגון "המדינה האסלאמית" במהלך עשרת הימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן במחוז ננגרהאר. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים בפעילות צבאית שנערכה במחוזות נוספים במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות אחרים מסרו שבקרבות היו מעורבות גם מיליציות מקומיות של אזרחים חמושים הפועלים נגד הארגון. מנהיג ארגון "בוקו חראם" הפציר בתומכיו להגביר את הרצח והטבח של תושבים ברחבי אפריקה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-31 בדצמבר 2016 על הריגתו של אדם בהפגזה קשה של הצבא הפקיסטני שנערכה באזור הגבול המשותף באזור חבל קשמיר. הצבא ההודי מסר שזו הפרה נוספת של הפסקת-האש שנעשתה בידי פקיסטן. במקביל לכך, נמסר מפי מקור צבאי בכיר כי במהלך שנת 2016 נהרגו בחבל קשמיר 109 טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: