Saturday, December 31, 2016

טרור אסלאמי - 498 הרוגים ביממה האחרונה

260 הרוגים בעיראק; 190 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים; 5 הרוגים בניגריה בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות; 4 הרוגים נוספים בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 2 הרוגים בדרום-סודאן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  אלפי נוצרים נרצחו בניגריה במהלך שנת 2016; פיגועם וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בקמרון, במאלי, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בתאילנד, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 498 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-190 בני-אדם בסדרה של קרבות והפצצות למרות הפסקת-האש שנכנסה לתוקפה בחצות הלילה של ה-30 בדצמבר 2016. מקורות נוספים מסרו על קרבות והפצצות אוויריות באזור דמשק, חומס, אל-חמה, לטקיה, אידליב ודרעא שכנראה נעשו ביוזמתו של המשטר הסורי והצבא הסורי. בהתקפות האלה נהרגו ונפצעו עשרות בני-אדם כולל חיילים סורים שנהרגו בקרבות עם ארגון "ג'ונוד אל-אקצה". גורמים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של טורקיה, רוסיה וסוריה נערכו בצפון סוריה ובאזור תדמור. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 126 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו בשלוש נקודות אסטרטגיות במזרח חומס.

Nearly half a million killed, and Syria civil war isn't over

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-260 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבקרבות על שני כפרים באזור מוסול נהרגו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עשרות טרוריסטים מוסלמים נהרגו גם בקרבות שהיו במחוז נינווה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות סונים בתימן מסרו שהמיליציות השיעיות ספגו אבדות כבדות מאוד בקרבות שהיו במחוזות אחדים ברחבי תימן. מקורות שיעים מסרו שכוחותיהם ערכו התקפות באזור הגבול עם סעודיה, וכי נהרגו לפחות 6 חיילים סעודים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בהתקפה נוספת של ארגון "אל-שבאב" שנערכה באזור העיר מוגדישו. מקורות אזרחיים מסרו שכ-100 טרוריסטים מוסלמים השתתפו בהתקפה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו בדרום המדינה. מקורות נוספים מסרו שההרוגים היו אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי המיליציות האסלאמיות החמושות בשבטי הפולאני הפועלות במרכז ניגריה ובצפונה. מקורות קתוליים בניגריה מסרו על הריגתם של 808 בני-אדם בהתקפות של ארגונים אסלאמיים על נוצרים רק באזור דרום קאדונה במהלך השנה האחרונה. על-פי הערכות אחדות, במהלך השנה האחרונה נהרגו אלפים רבים של נוצרים בכל רחבי ניגריה בהתקפות של ארגונים אסלאמיים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור המזוהים עם ארגון "הטליבאן" הפועלים בדרום אפגניסטן. בין ההרוגים היה מנהיג של אחד מהארגונים הללו.
--
הודו  - טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. מקורות צבאיים בהודו לא מסרו מידע על התקרית הזו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: