Monday, December 12, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בסומליה בפיגוע-התאבדות; 25 הרוגים במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה בכנסייה נוצרית-קופטית; 30 חיילים נוספים נהרגו בתימן; 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים נוספים בטורקיה; 8 הרוגים בניגריה בשני פיגועי-התאבדות ומפיצוץ של מטען חבלה;  4 חיילים נהרגו בסעודיה; 272 בני-אדם נהרגו בטורקיה בפיגועי-טרור בשנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במאלי, בניגריה, בצ'אד, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על הרוגים נוספים בהפצצות של המורדים ושל הצבא הסורי על אזורים אחדים ברחבי העיר. כמו כן נמסר שהצבא הסורי בסיוע חיל-האוויר הרוסי הצליח להשתלט פעם נוספת על העיר תדמור. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בדרעא, במחוס, באל-חמה, באזור דמשק, בדיר אל-זור, במחוז אדליב, באל-ראקה ובמחוז לטקיה. ארגון "המדינה האסלאמית, מסר שבקרבות בתדמור נהרגו והוצאו-להורג כ-260 חיילים סורים. עוד נמסר שהארגון כבש פעם נוספת את תדמור במהלך היממה האחרונה.

 

Blast near Cairo Coptic cathedral kills at least 25


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות ואוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בעיראק מסרו על כ-7,000 אזרחים נוספים שנמלטו מהעיר מוסול ביומיים האחרונים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 30 חיילים נוספים שנפגעו בפיגוע התאבדות שהיה באזור העיר עדן במהלך היממה הקודמת. בכך עלה מספר ההרוגים בפיגוע ל-48 חיילים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 חיילים סעודים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור מחוז נג'ראן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורוזגאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בנמל של העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". עשרות בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של 3 מטעני-חבלה שהופעלה כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו במזרח ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי 2 טרוריסטיות מוסלמיות שפעלו בצפון-מזרח ניגריה. עשרות נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים בקתדרלה הקופטית הנמצאת באזור העיר קהיר. מרבית ההרוגים היו נשים וילדים.
--
טורקיה – טרור: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-11 בדצמבר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים בשני הפוגעים שהיו באזור העיר איסטנבול יממה קודם לכן. בכך עלה מספר ההרוגים ל-38 בני-אדם. גורמים רשמיים נוספים בטורקיה מסרו שמתחילת שנת 2016 נהרגו בטורקיה 272 בני-אדם בפיגועי טרור של המחתרת הכורדית ושל ארגון "המדינה האסלאמית".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: