Friday, December 23, 2016

טרור אסלאמי - 353 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-11 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 12 חיילים טורקים נהרגו בסוריה; 10 הרוגים בסומליה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 חיילים הודים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 הרוגים בלבנון במחנה הפליטים עין אל-חילווה; טרוריסט מוסלמי נהרג במזרח-ירושלים; ישראלית זוהתה בין ההרוגים בפיגוע בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בקמרון, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 353 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה הרוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 138 טרוריסטים מארגון "המדינה האסלאמית" מוסלמים שנפגעו בקרבות שהיו באזור העיירה אל-באב הנמצאת כ-25 קילומטר מהגבול הטורקי. בקרבות הללו נהרגו לפחות 16 חיילים טורקים ביומיים האחרונים. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אידליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-ראקה, בחומס, באל-חמה, באזור דמשק ובמקומות נוספים. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים באזור דרעא גם בין ארגוני טרור הפועלים באזור. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 12 חיילים טורקים נוספים בקרבות שהיו בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

IS - claimed bomb attacks outside Mosul kill at least 23

--
גרמניה – טרור: גורמים רשמיים בגרמניה ובישראל מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתה של ישראלית, דליה אליקים, בפיגוע שהתבצע בגרמניה בברלין ב-19 בדצמבר 2016, בו נהרגו 12 בני-אדם. מקורות תקשורתיים גרמניה מסרו שעדיין מתנהל מצוד אחרי הטרוריסט המוסלמי שביצע את הפיגוע. ביקורת קשה בגרמניה על שירותי-הביטחון שלא מנעו את הפיגוע למרות המידע הרב שהצטבר על הטרוריסט התוניסאי, וכן נמתחה ביקורת על ההתנהלות האטומה של הרשויות לאחר הפיגוע. ההתנהלות הזו אינה בגלל שגרמניה אינה יודעת עדיין איך להתמודד עם אירועים כאלה, אלא בגלל שזו ההתנהלות הנורמטיבית של הרשויות בגרמניה גם באירועים שאינם קשורים לטרור אסלאמי. מקורות ביטחוניים באוסטרליה מסרו על מעצרם של 7 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועים בחג המולד במלבורן. בישראל נעצרו 20 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועי-התאבדות ברחבי ישראל. פשיטות וכוננות מוגברת מורגשת ברוב המדינות הדמוקרטיות
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו עשרות נפגעים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר מוסול. עוד נמסר על עשרות אזרחים שנפגעו בקרבות שהיו בעיירה ליד העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה אחרונה. מרבית הנפגעים גם במהלך היממה האחרונה היו באזור העיר תעז.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במחוזות נוספים במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" על ביתו של חבר-פרלמנט אפגאני המתגורר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות כבדים שהיו באזור העיר קיסמאיו בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". עשרות בני-אדם נוספים נפצעו בקרבות הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על חילוצם של יותר מ-1,800 אזרחים, שהיו בידי ארגון "בוקו חראם", בסדרה של מבצעים צבאיים שהיו בצפון ניגריה במהלך השבוע האחרון. כמו כן נמסר שעשרות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון הסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון של ניגריה. במהלך הפעולה נמסר על הריגתם של לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור הפועלים במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים וכן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה שנערכה על בסיס צבאי הנמצא בחבל קשמיר. מקורות אחרים מסרו על הריגתם של 7 חיילים. מקורות באפריקה מסרו על הריגתם של 17 חיילים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעקבות השלכת מטען-חבלה לעבר כוחותינו שפעלו במזרח ירושלים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: