Thursday, December 22, 2016

טרור אסלאמי - 161 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 4 חיילים טורקים נהרגו בסוריה;  3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באינדונזיה; פקיד בכיר נהרג בסומליה; 75 אחוזים מתושבי תימן זקוקים לסיוע לאור תוצאות מלחמת-האזרחים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 161 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים נוספים מסרו על קרבות באזור תדמור על השליטה בשדה-תעופה צבאי שבמהלכם נהרגו חיילים סורים מירי של צלפים מארגון "המדינה האסלאמית". גם באזור העיר חומס היו נפגעים בשל התקפות אוויריות שנערכו גם בסיוע של מסוקים צבאיים. באזור דמשק נמסר על קרבות עם נפגעים. באזור אל-ראקה נערכו קרבות כבדים בסיוע מסוקים ומטוסים ונמסר על נפגעים נוספים בכל הכוחות הפועלים באזור. קרבות והפצצות אוויריות עם נפגעים היו גם במהלך היממה האחרונה במזרח חאלב ובאזור העיר חומס. גורמים בסוריה מסרו שהצבא הסורי יכול להשתלט על אידליב בקלות רבה יותר מאשר הקרב שהיה בחאלב. דובר צבאי טורקי מסר על הריגתם של 4 חיילים טורקים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Before & After View of Aleppo City

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הוצאות-להורג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו באזור העיר תעז בין המיליציות הסוניות לבין המיליציות השיעיות הפועלות באזור. מקורות נוספים מסרו שבמהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-70 בני-אדם בקרבות הללו. מקורות רשמיים בתימן מסרו שכ-75 אחוזים מתושבי תימן זקוקים לסיוע לאור מלחמת-אזרחים המתחוללת במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז קונדוז.
--
אינדונזיה – טרור: מקורות צבאיים באינדונזיה מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר הבירה. ככול הידוע, הטרוריסטים ניסו לבצע פיגוע שבמהלכו הופעל מטען-חבלה.
--
סומליה – פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתו של פקדי בכיר במחוז האוטונומי פונטלנד מירי של טרוריסטים מוסלמים שכנראה מזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע