Sunday, December 11, 2016

טרור אסלאמי - 362 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30  הרוגים בטורקיה בפיגוע-התאבדות;  30 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 4 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מוכנית-תופת; קצין נהרג בפקיסטן; הרוג במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; 200 גופות של טרוריסטים מוסלמים התגלו בעיר סירט שבלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בקמרון, בניגריה, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 362 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ביממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על חיסולו של מתכן הפיגוע שהיה במערכת העיתון "שרלי הבדו" בצרפת. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור העיר חאלב, באל-ראקה, בחומס, בתדמור, בדיר אל-זור, באל-חמה, באזור דמשק ובמחוז לטקיה. גורמים צבאיים בסוריה מסרו על הישגים נוספים של הצבא הסורי באזור מחוז לטקיה ועל עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו באזור זה בלבד במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בסוריה הדגישו שהקרב במחוז לטקיה היה קשה מאוד.

Syrian forces advance on eastern Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הריגתם של כ-90 חיילים עיראקים בקרבות קשים שהיו באזור העיר מוסול. גורמים צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-19 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית טורקית שנערכה בצפון-עיראק. מספר ההרוגים ביממה האחרונה עלול להגיע ל-300.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות ובפיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן, בין ההרוגים היו לפחות 17 חיילים שנפגעו בשני פיגועים קטלניים בדרום תימן. עשרות רבות של בני-אדם נפצעו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על מציאתן של כ-200 גופות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהריסות של העיר סירט לאחר כיבושה בידי הצבא הלובי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתו של קצין ביחידות המיוחדות לוחמה בטרור מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" הפועלים באזור העיר פשוואר.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם – כולל 2 שוטרים – מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד תחנת משטרה מקומית באזור העיר מוגדישו. מקורות צבאיים מסרו שארגון "אל-שבאב" אחראי למעשה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתו של אזרח ועל פציעתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מ"הארגון לשחרור מורו" בהיתקלות שהייתה במהלך היממה האחרונה בדרום הפיליפינים.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 בדצמבר 2016 על הריגתם של 29 בני-אדם בפיגוע-התאבדות ומפיצוץ של מכונית-תופת שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעיר איסטנבול. כ-200 בני-אדם נוספים נפצעו בשני הפיגועים האלה. 27 מההרוגים כנראה היו שוטרים.
==

ד"ר יוחאי סלע