Sunday, December 18, 2016

טרור אסלאמי - 332 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 13 חיילים נהרגו בטורקיה מפיצוץ של מכונית-תופת; 10 הרוגים בתימן; 3 חיילים הודים נהרגו בקשמיר ההודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בקשמיר, בפיליפינים, בקמרון, בבנגלדש, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 332 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וכן על השמדתם של טנקים שהיו בידי הארגון בהפצצות אוויריות של טורקיה וארה"ב שנערכו בצפון סוריה. מקורות אזרחיים בחלב מסרו על הסכם להפסקת-אש במזרח העיר  עליו יוכרז בימים הקרובים. קרבות נוספים עם נפגעים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.

Turkey: 13 killed and dozens injured in Kayseri bus blast

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר תעז ולאורך הגבול עם סעודיה באזור מחוז סעדה. גורמים שיעים בתימן מסרו על הריגתם של חיילים סעודים אחדים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-20 טרוריסטים מוסלמים מכל הארגונים הפועלים באפגניסטן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתן של 5 נשים, וכן גם הריגתו ושל גבר אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו ליד שדה-התעופה של קאבול.
--
הודו – טרור אסלאמי –קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-17 בדצמבר 2016 על הריגתם של 13 חיילים ועל פציעתם של 48 בני-אדם נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במרכז טורקיה. גורמים רשמיים בטורקיה האשימו את המחתרת הכורדית במעשה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: