Wednesday, December 28, 2016

טרור אסלאמי - 216 הרוגים ביממה האחרונה


100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; טרוריסטית מוסלמית מתאבדת נהרגה בניגריה; 30 תאי טרור נחשפו באלג'יריה בשנת 2016; חוליית טרור של ערבים בעלי אזרחות ישראלית נחשפה בנגב; חוליית טרור פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בצ'אד, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בקשמיר, בפיליפינים, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 216 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם מירי של אחד מהארגונים שפעלו באזור העיר חאלב. יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקרבות עם הצבא הסורי באזור העיר חומס. גם במחוז אדליב נמסר על הרוגים נוספים בקרבות ובהפצצות שהיו במהלך היממה האחרונה. המורדים הצליחו לנתק את אספקת-המים בדמשק, ונמסר שהצבא הסורי יצא למתקפה חדשה באזור דמשק. קרבות נוספים עם נפגעים היו גם באזור אל-ראקה, בתדמור, בדרעא ובדיר אל-זור.

Syrian Arab Army continues advancing in western Damascus

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים שיעים – בסדרה של הפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על חשיפתם של 30 תאי טרור, הקשורים לארגון "אל-קאעידה", מתחילת שנת 2016. במהלך השנה האחרונה נהרגו באלג'יריה עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" או כאלה שהיו מזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגוני טרור אסלאמיים. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו שבין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון "הטליבאן".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית מתאבדת שביצעה פיגוע במרכז מסחרי בצפון ניגריה. לא היו נפגעים נוספים בפיגוע.  מקורות אחרים מסרו שחגורת-הנפץ לא פעלה, ובשעה שהאזרחים ראו את המקרה, הם ביצעו לינץ' בטרוריסטית.
--
ישראל – טרור: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על חשיפתה של חוליית טרור של 5 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועי-טרור נגד יעדים ישראלים בנגב. כל החמישה הם ערבים בעלי אזרחות ישראלית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: