Friday, December 30, 2016

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 42 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  14 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים ואזרח נהרגו בסין; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 מחברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 400 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן בתשעת החודשים האחרונים של שנת 2016; טורקיה, איראן ורוסיה יוזמו הפסקת-אש בסוריה שהחלה בחצות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בסודאן, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. טורקיה, איראן ורוסיה סיכמו על הפסקת-אש בסוריה שהחלה בחצות של ה-30 בנובמבר 2016. ארגון "המדינה האסלאמית, וארגון "ג'בהת אל-נוסרה" אינם כלולים בהסכם. למרות שארגוני המורדים מסרו במהלך הבוקר שהם עדיין זקוקים למידע נוסף בנוגע להפסקת-האש, דוברים אחדים מטעמם מסרו שהם מסכמים לעקרונות שהובאו בהסכם. כמו כן נמסר בהודעה הרוסית שבעקבות הפסקת-האש, הצדדים התחייבו להיכנס למשא-ומתן לפתרון המשבר המתחולל בסוריה. בהסכם הוחלט שהצדדים מתחייבים לא להרחיב את השטח הנמצא בשליטתם. עוד נמסר שנציגי האופוזיציה ונציגי המשטר הסורי ייפגשו לשיחות בקזחסטן. למרות התחושה שהוסכם על הפסקת-אש ביוזמתן של טורקיה, איראן ורוסיה, גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות והפצצות עם נפגעים רבים ברחבי סוריה. לפחות מקור אחד בסוריה מסר שלמרות ש"הוסכם על הפסקת-אש, נהרגו 6 בני-אדם באזור דרעא". מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אוויריות שנערכו במחוז דמשק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על עשרות נפגעים בקרבות ובהפצצות שהיו במחוז אידליב ובאזור העיר חומס. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור תדמור.

The terrifying moment children flee as airstrike hits Syrian school

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הרוגים נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 14 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מזרו על קרבות קשים הנערכים במחוז אביאן ובמחוז מאריב במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בתימן מסרו על עשרות נפגעים מהמיליציות השיעיות הפועלות במחוז שאבווה. גם בעיר צנעא נמסר על הרוגים בהפצצות אוויריות של סעודיה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. אחד מההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של כ-400 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן" בתשעת החודשים האחרונים.
--
סין – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בסין מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ואזרח אחד במהלך התקפה שנערכה על באמצעות מכונית-תופת שהופעלה במחוז שינצ'יאנג במתחם של המפלגה הקומוניסטית. זו ההתקפה המשמעותית הראשונה שאירעה בשנת 2016 במחוז. בשנת 2015, היו באזור זה אירועי טרור רבים שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 חמושים מאחד הארגונים הכורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אנטוליה. דובר צבאי הוסיף כי באזור זה בלבד נהרגו בארבעת החודשים האחרונים כ-100 חמושים הפועלים בארגונים כורדים רדיקליים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב", וכן על הריגתם של 3 חיילים בקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: