Tuesday, December 6, 2016

טרור אסלאמי - 254 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטיות מוסלמיות ו-4 חיילים נהרגו בלוב; 4 חיילים ו-4 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 4 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בלבנון; 3,954 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש נובמבר 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 254 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-30 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות שנערכו במחוז אידליב במהלך היממה האחרונה בכך עלה מספר ההרוגים ביומיים האחרונים ליותר מ-80 בני-אדם. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, וכן על הפצצה שנערכה על-ידי המורדים על בית-חולים רוסי המופעל בעיר – אחות רוסייה אחת לפחות נהרגה בהפצצה. מקורות אחרים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים במחוז אידליב היו מורדים וטרוריסטים מוסלמים. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 3,954 בני-אדם בחודש נובמבר 2016 – מתוכם היו 1,279 אזרחים, בהם 284 ילדים.

Isis loses control of Libyan city of Sirte

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" באזור סולימאנייה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. בין ההרוגים היו לפחות 6 ימאים פקיסטנים שספינתם הופצצה בידי סעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים לובים בידי 4 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות שפעלו באזור העיר סירט בשם ארגון "המדינה האסלאמית". ארבע הנשים ביצעו את הפיגוע למרות שהובטח להם על-ידי החיילים שיש באפשרותן לעזוב את העיר בשלום.  כוחות הביטחון של לוב מסרו שהם הצליחו להשתלט על העיר סירט.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה במזרח אפגניסטן. כו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי ארגון "הטליבאן" הפועל במחוז פקטיקה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות תקשורתיים נוספים ציינו שבכך עלה מספר ההרוגים ל-94 פעילים במחתרת הכורדית שנפגעו רק בשבוע האחרון באזור זה של טורקיה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בלבנון מסרו ב-5 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בקרב יריות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה. סוכנות הידיעות הטורקית מסרה ששום ארגון לא לקח אחריות למעשה, אך כנראה אלה היו חברי ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" הקשורים לארגון "אל-קאעידה". בחודש שעבר נעצר באזור זה פעיל בכיר בארגון יחד עם 10 מאנשיו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: