Saturday, December 24, 2016

טרור אסלאמי - 336 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 28 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; טרוריסט מוסלמי שאחראי לפיגוע בברלין נהרג באיטליה; מטוס לובי נחטף למלטה בידי אוהדי קדאפי; אובמה תכנן פיגוע מדיני נגד ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בלוב, בסומליה, בסודאן, במצרים, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 336 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות ושל קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שכ-90 מההרוגים היו אזרחים שכנראה נפגעו בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה. דוברים נוספים מסרו על הרוגים רבים באל-חמה, בחאלב, בדרעא, החומס, בדיר אל-זור, באל-ראקה ובלטקיה. הטלוויזיה הסורית שידרה סרטון על ההרס הקשה של בחלק המזרחי של העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו שהמורדים השאירו מאחוריהם בחלק המזרחי של העיר בתים ממולכדים ואף גופות ממולכדות. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שעד כה נהרגו בסוריה 35 חיילים טורקים מאז שהחלה הפלישה הטורקית לסוריה ב-24 באוגוסט 2016.

Turkey airstrikes in northern Syria kill 88 civilians

--
אובמה – או"ם – ישראל: בעקבות ההחלטה שהתקבלה אתמול במועצת-הביטחון בעזרתו של אובמה, הכתובת הייתה מזמן על הקיר. אובמה תכנן פיגוע מדיני נגד ישראל לא רק בגלל שהוא בעד הפלסטינים, אלא בגלל יש לו תחושות בלתי-רציונאליות נגד ישראל. כתבנו על כך פעמים אחדות באתר זה. גם התגובות שבאו ממפלגת-העבודה לאור ההחלטה שהתקבלה באו"ם, מפגינות היטב שמפלגה זו הפכה לבלתי-רלוונטית לישראל באחד מהרגעים הקשים במדיניות החוץ הישראלית. על כך, מפלגה זו תשלם בבחירות הבאות. ההלם בו שרויה כרגע ישראל, אולי יאלץ את הממשלה לנקוט במדיניות קצת יותר תקיפה ופחות הססנית בנוגע לגושי-ההתיישבות יחד עם הנשיא טראמפ. ישראל צריכה להגיע להסכמות ברורות עם הממשל החדש מייד לאחר ה-20 בינואר 2017.
--
גרמניה – טרור - איטליה: מקורות רשמיים באיטליה מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתו של הטרוריסט המוסלמי שביצע את הפיגוע הקטלני בעיר ברלין ב-19 בדצמבר 2016. הטרוריסט המוסלמי נורה בידי שוטרים שביקשו לבדוק את זהותו. הטרוריסט המוסלמי הצליח להגיע לאיטליה דרך צרפת. ביקורת נתמחה כלפי אנגלה מרקל ברוב המדינות האירופאיות. ארגון "המדינה האסלאמית" פרסם סרטון בו נראה הטרוריסט המוסלמי נשבע אמונים לארגון.
--
לוב – חטיפת מטוס: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על חטיפתו של מטוס לובי בידי שני חוטפים מאוהדי הנשיא לשעבר קדאפי. המטוס נחטף למלטה, שם שוחררו כל מהנוסעים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבקרב אחד במחוז נינווה נהרגו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – חיסולים-ממוקדים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממקוד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במחוז אל-ביידה שמרכז תימן בין המליציות הסוניות למליציות השיעיות הפועלות באזור. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור מחוז סעדה ליד הגבול עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלי במערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: