Saturday, December 17, 2016

טרור אסלאמי - 337 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 21 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 17 הרוגים בדרום סודאן;  12 חיילים נהרגו בבורקינה פסו בהתקפת טרור אסלאמית; 10 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים ועיתונאי נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה בסדרה של פיגועי-טרור; טרוריסט מוסלמי ואזרח נהרגו בפקיסטן; מהנדס מל"טים חוסל בטוניסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, במאלי, בתימן, בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 337 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה. מקורות בעיר חאלב מסרו על פינוי של אלפי אזרחים ומורדים ממזרח העיר, אולם העברת הפליטים הופסק בצהרי-היום. מקורות נוספים מסרו שרוסיה וטורקיה מנהלות שיחות ישירות על-מנת לגבש הסדר שיביא להפסקת הלחימה בסוריה. מקורות תקשורתיים בדמשק מסרו על פיגוע-התאבדות שהתבצע בידי ילדה בת 7 או 9 שפוצצה את עצמה בתחנת-משטרה מקומית. גורמים אחרים מסרו שהילדה נשאה מטען-חבלה שהופעל מרחוק. מקורות תקשורתיים במלזיה מסרו על צעיר מלזי נוסף שביצע פיגוע-התאבדות בסוריה שגרם להריגתם של 14 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון סוריה.

The fall of Aleppo, explained

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה על אזור העיר תעז במלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על הריגתו של מנהל תחנת רדיו במחוז לוגאר בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתו של נהג אוטובוס בהפגזה של הודו שנערכה על חבל קשמיר הפקיסטני. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתאבד מירי של חיילים הודים שפעלו מערב פקיסטן.
--
בורקינה פסו – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בבורקינה-פסו מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של 12 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שחדרו למדינה דרך הגבול המשותף עם מאלי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של 17 בני-אדם בפשיטה של מליציות מקומיות חמושות שפעלו בצפון המדינה נגד כפרים הנמצאים באזור. בין ההרוגים היו נשים וכן נמסר על הצתות של בתים וגניבות של בקר במהלך ההתקפה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על הריגתם של 21 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בימים האחרונים בדרום-מזרח טורקיה.
--
טוניסיה – טרור – חמאס: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-16 בדצמבר 2016 על חיסולו של מהנדס מל"טים שהיה בקשר עם ארגון הטרור האסלאמי בעזה, ארגון החמאס. גורמי טרור בעזה האשימו את ישראל במעשה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: