Thursday, December 29, 2016

טרור אסלאמי - 295 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים ומאבטח נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בדארפור; פוליטיקאי נהרג בלבנון; חייל נהרג בטורקיה; 1,600 חיילי הפשמרגה נהרגו בעיראק מאז יוני 2014 בקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית"; ג'ון קרי נשא נאום ארוך של 71 דקות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בקמרון, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בלוב, בניז'ר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 295 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים במזרח-התיכון מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גם במהלך יממה האחרונה נמסר שמרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים ומורדים מארגונים שונים בסדרה של קרבות קשים שנערכו ברחבי סוריה. ועם זאת נמסר גם על הריגתם של עשרות אזרחים בהתקפות קשות של כל הכוחות הזרים והמקומיים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים מדיניים בטורקיה מסרו על כוונה לבסס הפסקת-אש כוללת, בכל רחבי סוריה, ביוזמתן של טורקיה ורוסיה.

Civilians flee numerous Mosul neighborhoods

--
ג'ון קרי – נאום: ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקאי, נשא נאום ארוך שנמשך 71 דקות על ישראל, על הפלסטינים, על ההתנחלויות וקצת על הטרור הפלסטיני. ברמה הפילוסופית זה היה נאום מעולה, אך בלתי רלוונטי למציאות הקיימת ביו"ש. הנאום הארוך והמיותר הזה הגיע 8 שנים מאוחר מידי. אובמה וקרי ניסו לתרץ את הכישלון הטוטאלי שלהם ברחבי-העולם באמצעות חבטות בישראל גם בדקה האחרונה לתפקידם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים בעיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים רשמיים מסרו על הריגתם של יותר מ-1,600 חיילי הפשמרגה בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מאז חודש יוני 2014.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים שיעים, חיילים ואזרחים – ביום של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה במחוז שאבווה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה של אפגניסטן ובארה"ב שפעלו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. לפחות 3 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתו של מאבטח של חבר-פרלמנט אפגאני במהלך ניסיון התנקשות.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בסומליה מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בדרום סומליה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".  כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה של חיילי "האיחוד האפריקאי" הפעול בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתו של סגן-ראש עירייה באזור הבקעא בלבנון מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במכוניתו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: