Friday, December 16, 2016

טרור אסלאמי - 455 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בעיראק; 160 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 25 אזרחים ו-17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מכונית-תופת; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בלבנון; מצרים הוציאה-להורג טרוריסט מוסלמי; רוסיה סיכלה פיגוע טרור אסלאמי במוסקבה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בקמרון, במאלי, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 455 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך על היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות מקומיים בעיר חאלב מסרו על הרוגים נוספים בקרבות שהיו במזרח העיר במהלך היממה האחרונה. עשרות רבות של גופות עדיין נמצאות מתחת להריסות או פזורות בחלק המזרחי של העיר. דוברים נוספים מסרו שפינוי התושבים שהחל בשעות הבוקר מתבצע תוך כדי קרבות. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים והפצצות כבדות שנערכו בערים אידליב, דרעא, דיר אל-זור, אל-חמה ודמשק. מקורות בטורקיה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית, בהפצצות אוויריות שנערכו בצפון-סוריה. מקורות ביטחוניים בסוריה מסרו על סיכול של פיגוע-טרור אסלאמי שהיה אמור להתבצע במוסקבה שתוכן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".  מקורות תקשורתיים באיראן מסרו על הלוויותיהם של 7 מאנשי המיליציות השיעיות שנהרגו בקרבות בסוריה – השבעה שנקברו באיראן, הגיעו מאפגניסטן ומפקיסטן.

Hundreds leave Aleppo under evacuation deal

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-16 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בקרב אחד שהוי באזור העיר מוסול. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 29 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. כמו כן נפגעים נוספים באזור העיר עדן, וכן גם באזור העיר תעז ובצפון תימן במחוז סעדה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית", בהסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כ-30 מההרוגים היו מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שארבעה מההרוגים היו חיילים.

Somalia: Six killed after car bomb explosion in Mogadishu

--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 25 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה חולצו 605 בני-ערובה שהיו בידי הארגון.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 148 טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר מאז תחילת שנת 2016.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-15 בדצמבר 2016 על הוצאתו-להורג של טרוריסט מוסלמי שהואשם בהריגתם של 25 שוטרים בצפון סיני בחודש אוגוסט 2013, כחודשיים לאחר הדחתו של הנשיא האסלאמיסטי מוחמד מורסי. ההוצאה-להרוג התבצעה חמישה ימים לאחר שהערעור של הטרוריסט נדחה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחנה פליטים הפלסטיני הנמצא בדרום לבנון.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: