Tuesday, December 20, 2016

טרור אסלאמי - 214 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 12 בני-אדם נהרגו בגרמניה בפיגוע-דריסה; 11 אזרחים נהרגו בסומליה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בלוב; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות נהרגו בניגריה; חייל וטרוריסט מוסלמי נהרגו במצרים;  חייל טורקי נהרג בסוריה; שגריר רוסיה בטורקיה נרצח בידי מתנקש;  125 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה מאז תחילת שנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בקמרון, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 214 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים באזור העיר חאלב מסרו על יציאתם של אלפי אזרחים במהלך היממה האחרונה ממזרח העיר. המליציות השיעיות משיכות להשתולל במזרח העיר נגד האוכלוסייה הסונית. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אל-ראקה, חומס, אל-חמה, דמשק, דרעא, דיר אל-זור, אידליב ובמקומות נוספים. ארגונים סורים מסרו שבימים האחרונים חלה ירידה במספר ההרוגים בסוריה מידי יום בשל שוך הקרבות בחאלב. ועם זאת, על-פי מקורות אחרים מספר האירועים האלימים בסוריה לא פחת בימים האחרונים. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי בקרבות שהיו בצפון סוריה. מאז שהחלה המעורבות הצבאית הטורקית בסוריה, נהרגו 21 חיילים טורקים.

3,000 people evacuated from eastern Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים בעיראק מסרו שהמליציות השיעיות הפועלות באזור מוסול הוציאו-להורג טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנתפסו בחיים. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של חיילים אחדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז צאלח אל-דין.
--
גרמניה – טרור – טורקיה – רוסיה: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם ועל פציעתם של 24 בני-אדם נוספים בפיגוע-דריסה של טרוריסט מוסלמי שפעל בברלין. בטורקיה נרצח השגריר הרוסי בשידור חי בידי מתנקש מוסלמי שעבד בשירותי הביטחון של טורקיה. מקורות בשוויץ מסרו על פיגוע ירי ליד מרכז אסלאמי בציריך. ממשלות רבות ברחבי-העולם גינו את הרצח בטורקיה ואת הפיגוע בגרמניה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות של סעודיה נערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו שגם במהלך היממה האחרונה שהמוקד המרכזי של הקרבות הקרקעיים היה באזור העיר תעז. עוד נמסר על קרבות קשים בכל מחוז מאריב עם הרוגים רבים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של 8 חיילים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בעיר בנגאזי בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקור צבאי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פנג'אב.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של 11 אזרחים במהלך קרבות שהיו בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים שפעלו במרכז סומליה. גורמים צבאיים טענו שכנראה האזרחים נפגעו מירי טועה של חיילי "האיחוד האפריקאי".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתן של 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו שהשתיים נהרגו בשל תקלה במטען שהן נשאו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של 125 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים מאז תחילת שנת 2016 בפעילות צבאית יזומה שנערכה ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על מעצרם של 225 בני-אדם נוספים החשודים בפעילות אסלאמית רדיקלית באלג'יריה. בהודעה הצבאית לא נמסר באופן רשמי על מספר החיילים שנהרגו במהלך השנה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 בדצמבר 2016 על הריגתם של חייל ושל טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית ומשטרתית יזומה שנערכה באזור העיר קהיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: