Monday, December 26, 2016

טרור אסלאמי - 436 הרוגים ביממה האחרונה

300 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בקמרון בפיגוע התאבדות; 2 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, במאלי, בתימן, בלוב, בקמרון, בצ'אד, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 436 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים ברבים באזור אל-חמה, תדמור ודיר אל-זור. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות עם נפגעים במחוז אידליב, באל-חמה וליד דמשק. קרבות עם נפגעים נוספים היו באזור אל-ראקה, לטקיה, דרעא, חאלב, וחומס. ארגונים אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-100 חיילים סורים בימים האחרונים בקרבות שהיו בשדה התעופה הצבאי באזור העיר חומס. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיירה אל-באב שבצפון סוריה.

Mosul
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-300 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מוסול. מקורות צבאיים נוספים הדגישו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים אחרים מסרו רק על כ-100 הרוגים ביממה האחרונה, וכן נמסר על הריגתם של חיילים עיראקים נוספים בקרבות שהיו באזור העיר מוסול. עוד נמסר על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו ליד הגבול המשותף בין תימן לסעודיה. גורמים שיעים בתימן מסרו על הריגתם של לפחות 6 חיילים סעודים מירי של צלפים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו מהגבול הסומלי.
--
בנגלדש – טרור: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר דאקה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם" שפעל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון הפת"ח מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור מחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי –קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: