Thursday, December 8, 2016

טרור אסלאמי - 234 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 בני-אדם נהרגו בדרום-תאילנד; 4 חיילים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 הרוגים בלוב; 3 כורדים נהרגו מירי של חיילים טורקים;  2 חיילים טורקים נהרגו בסוריה; קולונל רוסי נהרג בסוריה; מאבטח נהרג במאלי; חייל נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בצ'אד, בקמרון, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בתימן, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 234 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הזרים הפועלים בסוריה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-24 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית טורקית שנערכה בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סוריה. מקורות מקומיים בחאלב מסרו על נפגעים רבים נוספים בקרבות שנערכו במזרח העיר – שם הצבא הסורי זכה להישגים קרקעיים נוספים במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו שהמצב באזור הוא נואש. מקורות בארגון "חיזבאללה" מסרו שישראל תקפה אווירית יעדים צבאיים הנמצאים באזור דמשק. עוד נמסר על הריגתו של קולונל רוסי בעיר חאלב בהפגזה של המורדים.

Syrian army takes control of Aleppo's Old City

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" ערך התקפה רחבת-היקף נגד הכוחות העיראקיים הפועלים בעיר מוסול. בעקבות המספר הגבוה של החיילים שנהרגו בחודש האחרון בקרבות במוסול – יותר מ-2,000 חיילים – הצבא העיראקי החליט לא לפרסם יותר את מספר ההרוגים בשל הביקורת הציבורית על הנפגעים הרבים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 מאנשי המיליציות הפרו-סעודיות בעקבות קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה במחוז עסיר בדרום-מזרח תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט. גורם צבאי מסר שהצבא הלובי הצליח להשתלט כליל על העיר לאחר 7 חודשים של קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". במהלך הקרבות הללו נהרגו יותר מ-700 חיילים לובים. מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו שרוסיה ולוב חתמו על עסקה ביטחונית שבמסגרתה ייבנה בסיס צבאי רוסי בלוב תמורת אספקת נשק לצבא הלובי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בסומליה מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילי "האיחוד האפריקאי" בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב". מקורות נוספים מסרו שבאירוע אחר נהרגו 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שנערכה במרכז סומליה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתו של מאבטח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים על בית-כלא הנמצא במרכז מאלי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתו של חייל בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום הפיליפינים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות כורדיים בסוריה מסרו ב-7 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 אזרחים כורדים מירי של חיילים טורקים במהלך ניסיון לעבר את הגבול מסוריה לטורקיה. השלושה היו פליטים שניסו להימלט מסוריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: