Tuesday, January 31, 2017

טרור אסלאמי - 360 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בתימן;  70 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בניגריה בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 6 הרוגים בהתקפת טרור על מסגד בקנדה; 2 שוטרים נהרגו בקווקז; מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" נהרג בסומליה; אזרח נהרג בקמרון בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; חייל טורקי נהרג בסוריה; ישראלי נרצח בידי טרוריסט מוסלמי בחיפה; שמועות על מותו של אסד;  טורקיה פתח מחדש את השגרירות בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום קשה במיוחד של הפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור הרי קלמון, בדרעא, בתדמור, בחומס, בצפון מחוז אל-חמה ובשוליים כפריים של העיר חאלב. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אל-ראקה, קמישלי ודיר אל-זור. מקורות טורקיים מסרו על הפצצות אוויריות וקרבות עם נפגעים בצפון סוריה. גורמים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שהיו באזור דיר אל-זור. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי בקרבות בסוריה. ברשתות החברתיות ובמקורות נוספים נפוצו שמועות על מותו של אסד לאחר אירוע-מוחי בוא הוא לקה בשבוע שעבר.

Six killed in Canadian mosque shooting

--
קנדה – טרורמקורות רשמיים בקנדה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של 3 טרוריסטים מוסלמים על מסגד מקומי הנמצא באזור העיר קוויבק. 2 מהטרוריסטים נתפסו בידי כוחות-הביטחון. טרוריסט שלישי נמלט. מקורות נוספים מסרו שהשלושה צעקו "אללה אכבר" במהלך הירי לעבר המתפללים במסגד. מקורות תקשורתיים בקנדה מסרו שאחד מהעצורים הוא ממוצא מרוקאי. שעות רבות לאחר האירוע התברר שהטרוריסט הוא קנדי-צרפתי שהזדהה עם הרעיונות הגזעניים של לה פן בצרפת.
--
טורקיה – לובמקורות מדיניים בטורקיה מסרו ב-30 בינואר 2017 על פתיחתה מחדש של השגרירות הטורקית בעיר טריפולי שבלוב. השגרירות הטורקית נסגרה בשנת 2014 בשל סיבות ביטחוניות. השגריר הטורקי בטוניסיה ייצג עד כה את האינטרסים של טורקיה בלוב.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שתכננו לבצע פיגוע-המוני בעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שנערכו באזור עיר-הנמל מוחה הנמצאת לחוף הים האדום. המיליציות השיעיות יחד עם איראן משקיעות מאמץ רב לכבוש את המקום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היומיים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתו של אזרח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקזמקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-30 בינואר 2017 על הריגתם של 2 שוטרים במהלך פעילות יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. באירוע שהיה לפני יומיים, נהרגו 3 טרוריסטים מוסלמים.
--
ישראל – טרור: משטרת ישראל התירה לפרסום ב-30 בינואר 2017 על רציחתו של אזרח ישראלי, גיא כפרי, בחיפה בידי טרוריסט מוסלמי תושב העיר. הרצח התרחש ב-3 בינואר 2017.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 30, 2017

טרור אסלאמי - 292 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בפשיטה צבאית אמריקאית בתימן;  35 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפיליפינים; 14 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בניגריה בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; חייל אמריקאי נהרג בפשיטה בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, בניגריה, בפיליפינים, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 292 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במהלך קרבות שהיו לאורך הגבול עם טורקיה, באזור דיר אל-זור, בדרעא, בחומס, באל-חמה, באזור הכפרי של העיר חאלב, בדמשק, וכן נמסר על נפגעים רבים במחוז אידליב בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי השתלט על מקורות המים של העיר דמשק בעקבות הסכם עם המורדים שהשתלטו על האזור לפני שבועות אחדים.

IS suicide car bomber almost killed france soldiers

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ובתקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. גורמים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בינואר 2016 על הריגתם של כ-35 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. גורמים שיעים מסרו שבין ההרוגים היו נשים וילדים.
--
תימן – ארה"ב – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בהתקפה אמריקאית משולבת של חיסול-ממוקד אמריקאי עם כוח פשיטה קרקעי שפעל בדרום תימן. בין ההרוגים היו מפקדים בכירים בארגון "אל-קאעידה". גורמים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו 10 אזרחים. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו שבפשיטה נהרג חייל אמריקאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום הפיליפינים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בשתי היתקלויות שהיו עם כוחות-הביטחון של פקיסטן שפעלו בצפון-מזרח פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 4 חיילים במהלך הפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-29 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות יזומה של הכוחות-המיוחדים של רוסיה שפעלו בצפון-הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, January 29, 2017

טרור אסלאמי - 234 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו במצרים; 3 בני-אדם הוצאו-להורג בסומליה בידי ארגון "אל-שבאב"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בבנגלדש, במאלי, באלג'יריה, בסודאן, בקשמיר, בסומליה, בניגריה, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 234 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו שעיקר הקרבות במהלך היממה אחרונה היו באזור דרעא, באזור דמשק, דיר אל-זור ובמחוז אידליב. גורמים אחרים מסרו על קרבות נוספים עם נפגעים באזור הכפרי של העיר חאלב, באל-ראקה, בחומס ובאל-חמה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-14 טוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שנערכה בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מדיניים ברוסיה מסרו שהשיחות בין הצדדים שהיו אמורות להיערך בז'נבה, נדחו למועד מאוחר יותר בשל מחלוקת קשה נוספת בין נציגי האופוזיציה הסורית לבין המשטר.

Syria -  footage from the liberation of Palmyra

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק נמסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שבין ההרוגים היו 57 מאנשי המחתרת הכורדית שנפגעו בהפצצה טורקית שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של כ-25 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים לא רשמיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור עיר-הנמל מוחה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי מסר שבין ההרוגים היו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בינואר 2017 על הוצאתם-להרוג של 3 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחדש של שיתוף-פעולה עם המודיעים האמריקאי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-28 בינואר 2017 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, January 28, 2017

טרור אסלאמי - 304 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 60 טרוריסטים מוסלמים ו-11 חיילים נהרגו באפגניסטן; 57 חיילים קנייתים נהרגו בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 5 נוצרים נרצחו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; חייל אפגאני נהרג מירי של חיילים פקיסטנים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, במצרים, בקשמיר, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 304 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהתבצעו בידי על הכוחות הזרים הפועלים בסוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר קמישלי, אל-ראקה ומנביג'. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות והפצצות אוויריות באזור הכפרי של העיר חאלב, בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובמחזו אידליב. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 10 אזרחים בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו באזור העיירה אל-באב.

News in Brief -- January 27th

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של 2 חיילים סעודים מירי של צלפים שיעים שפעלו באזור הגבול המשותף בין תימן לסעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מירי של חיילים שפעלו באזור העיר סירט. הארבעה כנראה נמלטו מהעיר סירט לאחר שזו נכבשה בידי הצבא המשותף של לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 60 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 11 חיילים בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוזות רבים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל אפגאני מירי של חיילים פקיסטנים בתקרית שהייתה באזור הגבול המשותף.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-57 חיילים קנייתיים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. מקורות צבאיים בקניה דחו  את הדיווחים הללו וטענו שבהתקפה נהרגו כ-70 טרוריסטים מוסלמים. בדרך כלל הצבא הקנייתי נמנע מלפרסם את אבדותיו בסומליה, ורק לאחר שבועות רבים האמת מתבררת לציבור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שתקפו יישוב כפרי הנמצא בצפון ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים נוצריים במצרים ובמקומות נוספים מסרו ב-27 בינואר 2017 על רציחתם של 5 נוצרים קופטים בארבעה מקומות שונים ברחבי מצרים במהלך הימים האחרונים. החמישה נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים בדרך של שיסוף גרונם בדומה להוצאות-להורג של ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-27 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה בדרום הפיליפינים במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף של שבוודאות אחד מהמפקדים הבכירים בארגון נפצע באורח קשה בהפצצה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, January 27, 2017

טרור אסלאמי - 318 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו במצרים; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; חייל טורקי נהרג בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 318 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בין שני ארוגני טרור הפועלים במחוז אידליב. כמו כן נמסר על קרבות באזור דמשק שנערכו ביוזמתו של הצבא הסורי. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור העיירה מנביג'. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב, בחומס, באל-חמה, בהרי קלמון, בצפון מחוז לטקיה ובאזור דרעא, כן גם באזור דיר אל-זור. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתו של חייל טורקי בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון-סוריה. עד כה נהרגו 47 חיילים טורקים בקרבות שהיו בסוריה.

Nigeria: Suicide bomb kills 3

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של כ-140 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות נוספים שהיו באזור עי-הנמל מוחה הנמצאת לחוף הים האדום. גורמים מקומיים מסרו שבמהלך הימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-250 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון-סיני.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-12 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות של הכוחות-המיוחדים של פקיסטן שפעלו באזור העיר קראצ'י. שני הטרוריסטים שנהרגו כנראה פעלו במסגרת ארגון "אל-קאעידה".
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של הכוחות הקנייתיים שפעלו בדרום סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 בינואר 2017 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, January 26, 2017

טרור אסלאמי - 388 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 28 הרוגים בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 15 הרוגים בתימן;  11 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בקמרון, בניז'ר, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 388 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות בארגונים סוריים מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אוויריות קשות שנערכו בעיקר באזור דיר אל-זור וכן באזור העיר אל-ראקה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בחלק המזרחי של העיר חאלב, שם הצבא הסורי מצליח להרחיב את שליטתו נגד ארגוני המורדים הפועלים באזור. במהלך השבוע האחרון, טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לקחו בשבי מאות רבות של אזרחים והם מוגדרים כרגע כ"נעדרים". מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית שנערכה בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה.

Somalia: Dozens killed in twin bomb attack on Mogadishu hotel


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על התקפה של 12 יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו על נפגעים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז ננגרהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות רפואיים בסומליה מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 28 בני-אדם – כולל אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים -  מפיצוץ של 2 מכוניות-תופת שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" ליד בית-מלון בעיר מוגדישו. כמו כן נמסר על קרב יריות ממושך בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון שביצעו את הפיגוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתם של 8 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. בתקרית אחרת נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית שנערכה במרכז ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע ההתאבדות שהתבצע בצפון ניגריה בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בינואר 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שביצע פיגוע-דריסה נגד אזרחים וחיילים באזור כוכב יעקב ליד רמאללה. הטרוריסט המוסלמי נהרג מירי של כוחותינו שהיו במקום.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, January 25, 2017

טרור אסלאמי - 265 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בניגריה; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 חיילים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר, בפיליפינים ובאפגניסטן; סה"כ 265 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים במחוז אידליב. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בהרי קלמון, בדיר אל-זור, בתדמור, בשוליים הכפרים של חאלב, בצפון מחוז לטקיה, באל-חמה, באזור דמשק ובדרעא. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שהמערכה באזור דמשק על מקורות המים, יימשכו במלוא העוצמה גם בימים הבאים. דובר צבאי סורי נוסף מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים נוספים בקרבות שהיו באזור דיר אל-זור במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות-אדם בבריטניה מסרו על הריגתם של 352 אזרחים – כולל נשים וילדים – בפעילות צבאית של טורקיה מאז הפלישה לסוריה ב-24 באוגוסט 2016.  כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-800 אזרחים בהפצצות של ארה"ב שנערכו בסוריה במהלך 28 החודשים האחרונים.

67 IS militants killed in Mosul

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה וכן במהלך קרבות שהיו ביממה האחרונה בין המיליציות השיעיות לבין המיליציות הסוניות. מרבית הנפגעים היו בפרברים של עיר-הנמל מוחה הנמצאת לחוף הים האדום. מקורות נוספים בעיר מסרו שהמיליציות השיעיות עורכות התקפות יומיומיות נגד המורדים הפרו-סעודים הפועלים במקום. עד כה, המורדים מחזיקים מעמד. דובר צבאי של ממשלת עדן בתימן מסר שמסוקים ערכו התקפות אוויריות רבות נגד המיליציות השיעיות הפועלות באזור. גורם נוסף מסר שבהפצצות השתתפו גם מטוסי-קרב סעודים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הרוגים נוספים בפיגועי-טרור שהתבצעו באזור העיר בגדאד.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהערך בדרום תימן. זה היה החיסול-הממוקד הראשון תחת הנהגתו של טראמפ.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית שנערכה בצפון-מזרח אפגניסטן.
--
הודו –טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 15 נוצרים וכפריים בהתקפה של המיליציות האסלאמיות החמושות משבטי הפולאני הפועלות במרכז ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 בינואר 2017 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, January 24, 2017

טרור אסלאמי - 241 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בדרום-סודאן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו במצרים; 4 חיילים נהרגו בקמרון; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 חיילים נהרגו במאלי; 2 הרוגים בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בהודו, בקשמיר, במאלי, בקמרון, בניגריה, בלוב, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 241 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שהיו בצפון סוריה במהלך היממה אחרונה. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו כי בעשרת הימים האחרונים נהרגו בדיר אל-זור יותר מ-300 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים וחיילים סורים. עוד נמסר על הריגתם של 6 חיילים באזור העיר חאלב, וכן על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים באזור הכפרי של מחוז חומס. נציגי המשטר הסורי ונציגי המורדים נפגשו בקזחסטן לשיחות שלום ביוזמתן של טורקיה ורוסיה.

Defense of Deir ez-Zor
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות של סעודיה שנערכו בעיקר באזור העיר תעז. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים רק באזור זה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז זאבול (ZABUL).
--
פקיסטן – טרור: מקורות מקומיים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של קרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור הפועלים בצפון-מערב פקיסטן ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שהיו בדרום סומליה בין טרוריסטים מוסלמים לבין כוחות-הביטחון הפועלים באזור.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 6 חיילים בהתקפה של המורדים הפועלים באזור העיר הבירה.
--
קמרון – טרור: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 4 חיילים בתאונת מסוק במהלך פעילות צבאית יוזמה נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
קשמיר – טרור אסלאמי: מקורות אסלאמיים הפועלים בחבל קשמיר מסרו ב-23 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בשתי היתקלויות שהיו עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 23, 2017

טרור אסלאמי - 253 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 41 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 26 הרוגים בתימן; 14 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית נהרגו במאלי; 10 הרוגים בסומליה;  4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממקוד אמריקאי בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בסעודיה; 2 הרוגים בלוב מפיצוץ של מכונית-תופת; 2 חיילים נהרגו בניז'ר; 2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 253 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות כורדיים מסרו על נפגעים רבים בקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים בקרבות שהיו באזור דמשק, חאלב, אידליב, דרעא, חומס ואל-חמה. כמו כן נמסר על נפגעים רבים באזור תדמור ודיר אל-זור בסדרה של קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות באזור חומס ובדיר אל-זור. מקורות ביטחוניים רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון-סוריה.

SYRIAN WAR Deir Ez-Zor - More than 600 IS terrorists killed by the Syrian Army

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה;  מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 26 מאנשי המיליציות השיעיות בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעיר טריפולי ליד השגרירות האיטלקית.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים במהלך פשיטה משטרתית. שני המתאבדים הפעילו את חגורת-הנפץ במהלך הפשיטה, אולם לא נמסר על נפגעים נוספים מהפיצוצים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. בין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד במשטרה המקומית.
--
ניז'ר – טרור: מקורות צבאיים בניז'ר מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות צבאיים מסרו שהצבא הניז'רי ערך התקפה אווירית גדולה נגד ארגון "בוקו חראם" אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 14 מאנשי המיליציה הפרו-ממשלתית בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר קידאל.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 בינואר 2017 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע