Wednesday, October 10, 2012

100 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בתאילנד בפיגועי טרור אסלאמי; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בעיראק; 4 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 קציני מודיעין נרצחו בתימן; 2 הרוגים בסומליה; קצין נהרג בניגריה; טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שנערכו בעיר באזור העיר חאלב וחומס. כוחות צבא הנאמנים למשטר הפגיזו ללא הרף במהלך היממה האחרונה שכונות רבות באזור חאלב. גם במהלך היממה האחרונה אירעו תקריות טרור רבות של פיצוץ מכוניות-תופת ומטעני חבלה שהופעלו בידי אנשי האופוזיציה הלוחמת ופעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בתגובה לאיומים של טורקיה על סוריה, גורם רשמי בסוריה מסר כי "התקופה של האימפריה העות'מאנית הסתיים לפני זמן רב".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתם של 7 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 חיילים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על עריפת ראשיהם של 3 קצינים מודיעין שהיו שותפים לפעילות האמריקאית במסגרת החיסולים-הממוקדים שנערכו בדרום תימן נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר-הנמל קיסמאיו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתו של קצין מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. במהלך הימים האחרונים נמסר על עשרות הרוגים בפעילות צבאית של ממשלת ניגריה נגד ארגוני טרור אסלאמיים. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים כנראה היו אזרחים. מקורות בניגריה מסרו כי ההרוגים היו פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-9 באוקטובר 2012 על ירי של טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: