Thursday, October 11, 2012

200 הרוגים בסוריה; 37 הרוגים בניגריה; 7 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתימן; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 200 בני-אדם ביום נוסף של קרובת ועימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה בין הצבא הסורי לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת ואנשי ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בסוריה. מקורות נוספים מסרו על הפגזות קשות מאוד שהיו לאורך היממה האחרונה באזור העיר חומס וחאלב. לאורך כל היממה האחרונה היו אירועים אלימים שכללו פיצוץ של מטעני-חבלה, פיצוץ של מכוניות-תופת, ירי של צלפים, ביזה ואונס של פליטות סוריות בידי כל הקבוצות החמושות הפועלות כיום בסוריה. מקור רשמי בסוריה מסר על הריגתו של צלם הטלוויזיה הממלכתית של סוריה בקרבות שפרצו באזור העיר דיר אל-זור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 7 שוטרים אפגאנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים באירועי טרור שהתבצעו במהלך היממה הקודמת בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בין ההרוגים היה שופט ידוע שנרצח גם הוא בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז מארב. מקורות נוספים מסרו כי ראשיהם של ההרוגים נערפו בידי פעילי טרור מוסלמים. אזור זה נמצא בשליטה ביטחונית רופפת של ממשלת צנעא. במהלך השבועות האחרונים נערכו באזור פעולות צבאיות רבות שבמהלכן נהרגו עשרות פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר גם על הריגתם של אזרחים בלתי-מעורבים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 באוקטובר 2012 על הריגתם של 30 אזרחים ו-7 חיילים ניגרים במהלך פיגוע שנערך נגד כוח צבאי שפעל בצפון ניגריה. גורמים מקומיים מסרו כי בתחילה נפגעו חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". בשל כעסם של החיילים על הפגיעה בחבריהם, הם החלו לירות לכול עבר, וכן הם העלו באש עשרות חנויות וכ-100 בתים של תושבים מקומיים. במהלך האירועים הללו נהרגו לפחות 30 אזרחים. דובר רשמי בניגריה מסר בתחילה על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם", אולם במהלך היום התברר כי מרבית ההרוגים היו אזרחים בלתי-מעורבים. גורמים בינלאומיים מסרו כי הצבא הניגרי ערך למעשה טבח בתושבים חפים-מפשע בשל איבוד שליטה של חיילים ניגרים שביקשו לנקום על הפגיעה בחבריהם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: