Monday, October 15, 2012

130 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בניגריה; 6 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים חוסלו בעזה; ניסיון התנקשות בנשיא מאוריטניה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באוקטובר 2012 על הריגתם של 130 בני-אדם בקרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו כי עיקר המאמץ נעשה באזור הערים חומס וחאלב – שם הצבא הסורי משתמש גם בפצצות מצרר נגד האוכלוסייה האזרחית. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות רבות של חיילים הנאמנים למשטר שנהרגו בימים האחרונים. אחדים מהמקורות מסרו על כ-200 חיילים הרוגים. כל צירי התנועה הראשיים בסוריה נמצאים תחת אש של אחד מהצדדים הלוחמים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים בנאט"ו מסרו ב-14 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בספטמבר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בקרבות שפרצו בין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במחוז אורקזאי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 באוקטובר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על מסגד הנמצא בצפון ניגריה. מקורות נוספים העריכו כי את הפעולה ביצעו פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" המתנגד בתוקף לפרשנות ליברלית כלשהי של עקרונות האסלאם. בחודשים האחרונות הותקפו מסגדים אחדים ונרצחו פעילים אסלאמיים שנחשבו למודרניסטיים בעיני חברי הארגון "בוקו חראם".
--
מאוריטניה – טרור: מקורות תקשורתיים במאוריטניה מסרו ב-14 באוקטובר 2012 על ניסיון התנקשות בנשיא מאוריטניה שנעשה ביממה הקודמת בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במדינה. בתחילה נמסר כי הנשיא נפצע קל, אולם לאחר יממה התברר כי הנשיא נפצע קשה ונמסר הוא הועבר לצרפת להמשך טיפול.
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-14 באוקטובר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהתקפה אווירית של ישראל על חוליית טרור שהתכוונה לשגר טילים לעבר ישראל. בשעות הערב צה"ל ערך התקפה אווירית נוספת על טרוריסטים מוסלמים שבמהלכה נהרגו 2 חברי חוליית טרור שתכננה לשגר טילים לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: