Monday, October 1, 2012

100 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בעיראק; 4 אנשי מיליציה וקצין מודיעין בכיר נהרגו בתימן; 2 הרוגים נוספים בפיגוע טרור אסלאמי בתאילנד; 2 הרוגים בניגריה; חייל נאט"ו ואזרח אמריקאי נהרגו באפגניסטן; עיתונאי נרצח בפקיסטן בידי פעילי טרור מוסלמים; ילד נהרג בקניה בפיגוע אסלאמי;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בעיקר באזור העיר חאלב ובמחוז אידליב – כ-50 מהם היו אזרחים בלתי-מעורבים. מקורות נוספים מסרו כי במרכז המסחרי של העיר חאלב נשרפו מאות חניות. אירועים קטלניים היו גם באזור דיר אל-זור, דמשק ודרעא. מקורות נוספים ציינו כי בין ההרוגים היו לפחות 20 פעילי טרור זרים שסייעו לאופוזיציה הסורית, וכן 4 בני-אדם שנהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר קמישלי. המשטר הסורי שולט למעשה רק על מחצית מהעיר דמשק ועל חלק קטן מהעיר חאלב. סוריה חדלה להתקיים כמדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של חייל אפגני שפעל בחסות ארגון הטליבאן. מהירי נהרג אדם נוסף - אמריקאי שהועסק כקבלן חיצוני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על רציחתו של שדרן טלוויזיה – כנראה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן או כאלה המקושרים לארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בכל רחבי עיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתו של קצין מודיעין בכיר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה פעלו באזור העיר עדן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בידי אנשי מליציה מוסלמית המתנגדת לנשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתו של ילד מפיצוץ של רימון-יד שהושלך לעבר כנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בגבול קניה-סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו -30 בספטמבר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם (כנראה התוקפים) מירי של פעילי טרור מוסלמים על בתי-ספר השוכן בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר כי ההתקפה התבצעה על בית-ספר מוסלמי. אנשי טרור מארגון "בוקו חראם" מתנגדים לקיומם של בתי-ספר אסלאמיים שלא פועלים ברוח ההלכה האסלאמית הקיצונית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-30 בספטמבר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים ועל פציעתם של 40 אחרים ביום נוסף של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. ביומיים האחרונים נהרגו 6 בני-אדם ונפצעו יותר מ-50 נוספים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: