Saturday, October 13, 2012

400 הרוגים בסוריה ביומיים; 16 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 כורדים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מאבטח בשגרירות האמריקאית נהרג בתימן; 815 הרוגים בניגריה בפעולות טרור בחודשים ינואר-ספטמבר 2012;
==
סוריה – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של יותר מ-400 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שפרצו בין כוחות הצבא הסורי לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת וחברי ארגוני טרור הפועלים בסוריה. כוחות המורדים הצליחו להשתלט על עיירות אחדות וכן על בסיס צבאי. גורמים מקומיים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 150 חיילים הנאמנים למשטר בקרבות עם המורדים. במהלך היממה האחרונה התרחשו עימותים קטלניים מאוד שכללו הפצצות של מטוסי קרב, הפצצות של מסוקי קרב, פיצוץ של מטעני חבלה, ירי של צלפים לעבר אזרחים ולוחמים, ביזה של רכוש ציבורי ופרטי ואונס של נשים סוריות בידי כול הארגונים הפועלים בסוריה. על-פי אופי הקרבות המתחוללים בערים, הצבא הסורי החליט להרוס כל ישוב עד ליסוד בו נמצאים כוחות הלוחמים במשטר הסורי. גורמים מקומיים נוספים מציינים על הרס שיטתי של עיירות ושכונות רבות בידי כל הכוחות הלוחמים. כמו כן נסמר על כמיליון פליטים סורים מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2011, ועל כ-3 מיליון בני-אדם הזקוקים לסיוע מיידי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות מודיעיניים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. מקורות נוספים מסרו כי לפחות 4 מההרוגים היו אזרחים בלתי-מעורבים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתו של מאבטח מקומי שעבד עבור השגרירות האמריקאית בתימן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של 815 בני-אדם בפעולות טרור ישירות של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 באוקטובר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של שוטרים שפעלו בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: